სოციალური პროექტი: ,,მავნე ჩვევები თუ სიცოცხლე -
გ ზ ა ჯ ა მ რ თ ე ლ ო ბ ი ს კ ე ნ "
სოციალური პროექტის რეფლექსია-ჯანსაღი ცხოვრების
პოპულარიზაციის მხარდასაჭერად
,,მავნე ჩვევები თუ სიცოცხლე-
გ ზ ა ჯ ა მ რ თ
ე ლ ო ბ ი ს ა კ ე ნ“
ხელმძღვანელი-ქეთევან დიასამიძე
2019წელი
1.05-30.05.2019წ
მე-93 კლასში სოციალური პროექტის ფარგლებში განვახორციელეთ პროექტი ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზაციის მხარდასაჭერად ,,მავნე ჩვევები თუ სიცოცხლე- გ ზ ა ჯ ა მ რ თ ე ლ ო ბ ი ს ა კ ე ნ“- მოსწავლე-ახალგაზრდობის ჯანსაღი ცხოვრების ცხოვრების საჭიროებებიდან გამომდინარე. სამოქალაქო განათლების საგნის ერთ-ერთი მთავარი საზრუნავიც სწორედაც ისაა, რომ მოსწავლეებს დაეხმაროს სკოლაში შეძენილი ცოდნა-გამოცდილება გამოიყენონ ცხოვრებისეული პრობლემების გადასაჭრელა და მავნე ჩვევების აღმოსაფხვრელად. მიმაჩნია, რომ გაკვეთილის მიზანი მკაფიოდ და ნათლად მქონდა ფორმულირებული, რომელიც ორიენტირებული იყო პრობლემების რეალისტური გააზრებისა და გადაწყვეტის კომპეტენციების განვითარება-ჩამოყალიბებასთან. ჩემი პროექტის დაგეგმვის მთავარი მიზანიც ეს იყო.დავიცვათ ჩვენი მომავალი,ჯამრთელობა და გარემო, რომელშიც ვცხოვრობთ და ვმოღვაწეობთ.( აღნიშნული პროექტის ფოტომასალა
შეგიძლიათ იხილოთ ჩემი ბლოგის შემდეგ მისამართზე https://qeti45.blogspot.com/p/blog-page_81.html_)
სოციალური პროექტის შექმნის იდეა დაიბადა მას შემდეგ რაც მოსწავლეებმა შეისწავლეს ე.ს.გ -ისა და საგნობრივი თემატიკიდან გამომდინარე თემები ,,თამბაქო,ალკოჰოლი,ნარკომანია. გამოიკვეთა პრობლემა: გახშირებული მიმბაძველობა მოსწავლე ახალგაზრდებში სიგარეტის ,ალკოჰოლისა და ნარკოტიკისადმი.
დაისვა მთავარი კითხვები:“რატომ მოიხმარებენ ადამიანები თამბაქოს,ალკოჰოლს,ნარკოტიკს?როგორ დავიცვათ თავი მავნე მაცდუნებლისგან?როგორ შევინარჩუნო ჯამრთელობა? როგორ ავამაღლოთ ცნობიერება ადამიანებში?რა ღონისძიებები შეიძლება გატარდეს მავნე ჩვევებისაღმოსაფხვრელად? რა ღონისძიებები გამოგვადგება?ყველა ამ კითხვაზე პასუხის გასაცემად დაიგეგმა პროექტის მოკლე შეჯამება და პრობლემის საჭიროებების აღწერა,რის შემდეგაც გადავედით დეტალურ აღწერაზე და დავგეგმეთ მისი განხორციელების გზები და გრაფიკი.პროექტის მიმდინარეობისას ხდებოდა მონიტორინგი ცემს მიერ თუ როგორ ახორციელებდნენ მოსწავლეები კვლევას,ბროშურების დამზადებას,რამდენი მოსწავლე ღებულობდა მონაწილეობას,რა რისკ ფაქტორები არსებობდა. ასევე გათვალისწინებული იქნა მოსწავლეთა ასაკიც. მიზნის მისაღწევად გაკვეთილზე გამოყენებული იყო მრავალფეროვანი სასწავლო რესურსი და ფილმები, ასევე ადამიანური რესურსი განსაკუთრებით საინტერესოა ის ფაქტი, რომ რესურსების შექმნაში თავად მოსწავლეებმა მიიღეს აქტიური მონაწილეობა, მათ შექმნეს კედლის გაზეთები, სხვადასხვა სქემები და პოსტერები , რამაც გაამდიდრა და გაამრავალფეროვნა პროექტის მასალა. სასწავლო რესურსები სრულად შეესაბამებოდა პროექტის თემას, აქტივობებს და მისაღწევ შედეგს. პროექტის ფარგლებში, მოსწავლეებმა გაეცნენ მათ ირგვლივ თანატოლებში არსებულ მდგომარეობას მავნე ჩვევების შესახებ, სკოლასა და თემში.აწარმოეს გამოკითხვა თავიანთ თანატოლებში,მოზრდილებში და ხანშიშესული დამიანების.კვლევის შედეგები შემდეგია: ახალგაზრდების დიდი ნაწილი კითხვაზე რა ასაკიდან დაიწყეთ სიგარეტის მოწევა პასუხობდნენ მე-8 კლასიდან,ხოლო კითხვაზე რომელი წლიდან მიიღეს პირველად ალკოჰოლი,პასუხი იყო 18 წელი.რაც შეეხება მოსწავლეთა კვლევებს ასაკოვან ადამიანებში -მათი პასუხი იყო სიგარეტსა და ალკოჰოლზე ,ისინი ასახელებდნენ 21 წელს.ნარკოტისკის მოხმარებაზე ყველა რესპოდენტი თავს არიდებდა ,ვინაიდან ისინი მას არ მოიხმარდნენ.მოსწავლეებმა მათ მიერ მომზადებული ბროშურები დაურიგეს თავიანთ თანატოებსა და ასევე გაავრცელეს თემში ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზაციის მხარდასაჭერად და ცნობიერების ასამაღლებლად. კვლევებმა მოსწავლეებს თვალნათლივ დაანახა თუ რა დიდი რისკის ქვეშ იმყოფებიან თავიანთი თანატოლები,მიეწოდათ ინფორმაცია მავნე ჩვევევისაგან გამოწვეული რისკ-ფაქტორების შესახებ. შემდეგ დამოუკიდებლად შეისწავლეს სიგარეტით გამოწვეული პრობლემები, რომელიც საფრთხეს უქმნის ადამიანების ჯამრთელობასა და უსაფრთხოებას,რომელიც იწვევს საშიშ დაავადებას.მოწევა და ალკოჰოლის მოხმარება ღრმად შეიჭრა მრავალი ახალგაზრდის ცხოვრებაში და ყოველდღიურ მოვლენად იქცა.აქტუალური და მნიშვნელოვანი რჩება მავნე ჩვევებისგან უარის თქმის პრობლემაც ახალგაზრდებში.მოსწავლეთა მრავალმხრივი ინფორმაციისა და ცნობიერების ამაღლების მიზნით მოვიწვიეთ სკოლის მედ პერსონალის მუშაკი ქ-ნი თ.ფარტენაძე,რომელმაც მედიცინის ენაზე აუხსნა იმ რისკებისა და საშიშროების შესახებ,რომელსაც იწვევს თამბაქო,ალკოჰოლის მიღება და ნარკოტიკის გამოყენება.
მოწვეული მედპერსონალის მიერ ჩატარებული ლექცია ვფიქრობ მოსწავლეებში ცნობიერების ასამაღლებლად და ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებისა და პოპულარიზაციის ხელშესაწყობად მეტად საჭირო და აქტუალური იყო.
ვფიქრობ,რომ მსგავსი ღონისძიებების ჩატარება მოსწავლეებში მდგრად განვითარებას შეუწყობს ხელს სამომავლოდ ,ისინი დაგეგმავენ სპორტული ღონისძიებებს და იზრუნებენ მის განხორციელებაზე და ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზაციაზე. პროექტის მიმდინარეობისას დაკვირვების ჩექლისტის ცხრილის პერიოდულად შემოწმებამ დამეხმარა მოსწავლეების მიერ შესწავლილი საკითხების შემეცნების დონის და სირთულეების განსაზღვრაში, სწავლების პროცესის შესაბამისად მოდიფიცირების მიზნით. მოსწავლეები პრეზენტაციების დაგეგმვის პროცესში გამოიყენებდნენ პრეზენტაციის საკითხების ჩამონათვალს და რუბრიკის ფორმას, პრაქტიკული მუშაობის და მიღებული შედეგის თვითშეფასების მიზნით ვაწარმოებდი ინდივიდუალურ შეფასებას მოცემული ფორმების დახმარებით.მოსწავლეების მიერ ჩატარებული მუშაობის შემაჯამებელ ერთერთ აქტივობას წარმოადგენდა ბუკლეტის და პრეზენტაციის მომზადება ,რომელიც მოიცავდა ჯგუფურ და ინდივიდუალურ მუშაობას. პროექტზე მუშაობა დასრულდა საინფორმაციო ბუკლეტების შექმნით, რომელიც მოსწავლეების მიერ დაუფლებული ახალი ცოდნის და უნარ-ჩვევების დემონსტრირებას ემსახურებოდა. მოსწავლეებმა უპასუხებენ საანალიზო შეკითხვებს სწავლის შედეგების უკეთესად გასაცნობიერებლად.პროექტის დასაწყისშიშეკითხვების დასმის გზით განსაზღვრეთ მოსწავლეების საბაზისო ცოდნა სკოლასა და თემში არსებული მავნე ჩვევების შესახებ. გავაცანი ახალი ტერმინები და ცნებები, რომელსაც პროექტზე მუშაობის ფარგლებში გამოიყენეს . განვიხილეთ ზოგადი შეკითხვა,რატომ უნდა მივსდიოთ ჯანსაღ ცხოვრებას? შეკითხვებზე პასუხების საფუძველზე შევადგინეთ ვ-მ-ვ ცხრილი მთელი ჯგუფისთვის და ვსთხოვეთ მოსწავლეებს ჩაენიშნათ სამუშაო რვეულებში. განეხილათ რა ინფორმაციას ფლობდნენ მოსწავლეები მავნე ჩვევებით გამოწვეული დაავადებების შესახებ. ფლიპჩარტზე ჩაენიშნეთ მოსწავლეებისთვის ნაცნობი ინფორმაცია, ასევე საკუთრ სამუშაო რვეულებში გაეკეთებინა ანალოგიური ჩანაწერი და განიხილეთ, რა სურდათ, რომ შეესწავლათ დამატებით მოცემულ თემატურ საკითხებზე და შეეგროვებინათ მონაცემები,გაეკეთებინათ კვლევის პროცესების მოდელირება ჩვენი სკოლისა და თემის მონაცემების წარმოდგენის საფუძველზე. მითითებულ იქნა როგორ მოეძიებინათ სხვადასხვა მასალები Gგoogle*-ის, ან სხვა საძიებო ვებ-გვერდების გამოყენებით ინფორმაციის შესასწაცლად თუ:
●როგორ დავიცვათ თავი
მავნე
მაცდუნებლისგან?
●როგორ შევინარჩუნო ჯამრთელობა ?
●როგორ
ავამაღლოთ
ცნობიერება
ადამიანებში?
●რა
ღონისძიებები შეიძლება გატარდეს მავნე ჩვევების
აღმოსაფხვრელად?
რა ღონისძიებები გამოგვადგება?
ვფიქრობ ,რომ დასახულ მიზანს მივაღწიე,იქედან გამომდინარე,რომ ამ თემების სესწავლა სხვადასხვა გზებებით ძალიან საინტერესო და დამაფიქრებელი აღმოჩნდა მათთვის.განსაკუთრებულად საინტერესოდ წარიმართა დისკუსია სკოლის მედპერსონალთან ,რომელმაც მოსწავლეების მიერ ყველა დასმულ კითხვას გასცა პასუხი,ასევე საინტერესო იყო მათთვის კვლევაზე მუშაობა თავიანთ თანატოლებში და თემში.კვლევებმა აჩვენა,თუ რა საფრთხის წინაშე დგას ახალგაზრდა თაობა,რომ ხელი ხელს უნდა ჩავკიდოთ ერთმანეთის გადასარჩენად,ეს იყო საბოლოოდ მათი მთავარი დევიზი.საინტერესო დამაჯერებელი და შთამბეჭდავი იყო მოსწავლეთა კედლის გაზეთის დამზადება და პრეზენტაცია აუდიტორიის წინაშე.ვფიქრობ რომ აპ პროექტით მოსწავლეებმა და არამარტო მოსწავლეებმა მიიღეს ძალიან ბევრი და სასარგებლო ინფორმაცია თუ რატომ არ უნდა მისდიონ მავნე ჩვევებს,რა არის უკეთესი მათი ჯამრთელობისა და კეთილდღეობისათვის.მოსწავლეებს გამოუმუშავდათ ურთიერთთანამშრომლობისა და სწავლების უნარ-ჩვევები,რომელიც უვითარებს მოსწავლეებს სოციალიზაციისა და კომუნიკაციის უნარს,ხელს უწყობს ასევე მათ უშუალო ინტერაქციას,შესაბამისად უყალიბდებათ აქტიური მოსმენის უნარი.მირებული ინფორმაციია გადამუშავებისა და ადეკვატური საპასუხო რეაქციის დაბრუნების უნარი.ასეთი თანამშრომლობითი სწავლება ხელს უწყობს ასევე მოზარდებში საკუთარი პოზიციის მყარად დაფიქსირებისა და დაცვის,პატივისცემის,საერთო გამოცდილების შეძენის უნარი.
პროექტზე დაფუძნებული სწავლება არ გულისხმობს მარტო პრობლემის გადაჭრას,ვფიქრობ,რომ ეს გულისხმობს ასევე შემოქმედებითობას ,ხელს უწყობს საჭიროებების დანახვას,ის არ გულისხმობს მხოლოდ არსებული პრობლემის გადაჭრას,არამედ გაიგოს,გაანალიზოს,გამოიყენოს წინარე ცოდნა და ისწავლოს რა არის კარგი და რა არის ცუდი მისი მომავალისათვის.
მომავალში მსგავსი პროექტების დაგეგმვისას სასწავლო წლის დასაწყისში გავითვალისწინებ იმ საჭიროებებს,რომელიც ასეთი პროექტების განხორციელებისას უფრო მეტი ბავშვი და სკოლები ჩაერთოს,მოვაწყობ სხცავასხვა სკოლებთან ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზაციის ხელშესაწყობად სპორტულ და შემეცნებით ღონისძიებებს.დავგეგმავ უფრო ფართო ხასიათი მიეცეს მას. კოლეგებთან ერთად შევიმუშავებ მსგავსი პროექტების გეგმას თავიანთ კლასებში განსახორციელებლად და გამოვიყენებ ჩემი მოსწავლეების დევიზს ,,ხელი ხელს უნდა ჩავკიდოთ ერთმანეთის გადასარჩენად“.
პროექტის ფარგლებში, მოსწავლეები გაეცნობიან მათ ირგვლივ თანატოლებში არსებულ მდგომარეობას მავნე ჩვევების შესახებ,
სკოლასა და თემში. მიეწოდებათ ინფორმაცია მავნე
ჩვევევისაგან გამოწვეული რისკ-ფაქტორების შესახებ.ამის შემდეგ დამოუკიდებლად შეისწავლიან სიგარეტით გამოწვეულ პრობლემებს
,რომელიც საფრთხეს უქმნის მათ ჯამრთელობასა და უსაფრთხოებას,რომელიც იწვევს საშიშ დაავადებას.მოწევა
და ალკოჰოლის მოხმარება ღრმად შეიჭრა მრავალი ახალგაზრდის ცხოვრებაში და ყოველდღიურ
მოვლენად იქცა.აქტუალური რჩება მავნე ჩვევებისგან უარის თქმის პრობლემაც.
მოსწავლეები
აწარმოებენ გამოკითხვებს თანატოლებში,
მოამზადებენ ბროშურებს და დაარიგებენ ცნობიერების
ამაღლების მიზნით თავიანთ თანატოლებში.
მოწვეული იქნება
სპეციალისტები ჯანდაცვის სფეროდან ან სკოლის მედპერსონალი ცნობიერების ასამაღლებლად
და ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებისა
და პოპულარიზაციის ხელშესაწყობად
ჩაწერენ ინტერვიუს
თანატოლებთან
დაგეგმავენ სამომავლოდ სპორტული ღონისძიებებს და იზრუნებენ
მის განხორციელებაზე.
სოციალური პროექტის გეგმა
სოციალური პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი,
გვარი
|
ქეთევან დიასამიძე პ/ნ
61002016771
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა,
სოფელი
|
ბათუმი
|
||
სკოლა
|
N-10
საჯარო
|
||
პროექტის
მონახაზი
|
|||
პროექტის დასახელება
|
|||
,,მავნე
ჩვევები თუ სიცოცხლე-
გზა ჯამრთელობისაკენ“
დავიცვათ ჩვენი მომავალი,ჯამრთელობა და გარემო, რომელშიც ვცხოვრობთ და ვმოღვაწეობთ.
პრობლემა: გახშირებული მიმბაძველობა სიგარეტის ,ალკოჰოლისა და ნარკოტიკისადმი.
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
პროექტის ფარგლებში,
მოსწავლეები გაეცნობიან
მათ ირგვლივ თანატოლებში არსებულ მდგომარეობას მავნე ჩვევების შესახებ,
სკოლასა და თემში. მიეწოდებათ ინფორმაცია
მავნე ჩვევევისაგან გამოწვეული რისკ-ფაქტორების შესახებ.ამის შემდეგ დამოუკიდებლად
შეისწავლიან სიგარეტით გამოწვეულ პრობლემებს
,რომელიც საფრთხეს უქმნის მათ ჯამრთელობასა და უსაფრთხოებას,რომელიც იწვევს საშიშ
დაავადებას.მოწევა და ალკოჰოლის მოხმარება ღრმად შეიჭრა მრავალი ახალგაზრდის ცხოვრებაში
და ყოველდღიურ მოვლენად იქცა.აქტუალური რჩება მავნე ჩვევებისგან უარის თქმის პრობლემაც.
მოსწავლეები
აწარმოებენ გამოკითხვებს თანატოლებში,
მოამზადებენ ბროშურებს და დაარიგებენ
ცნობიერების ამაღლების მიზნით თავიანთ თანატოლებში.
მოწვეული
იქნება სპეციალისტები ჯანდაცვის სფეროდან ან სკოლის მედპერსონალი ცნობიერების ასამაღლებლად
და ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებისა
და პოპულარიზაციის ხელშესაწყობად
ჩაწერენ ინტერვიუს თანატოლებთან
დაგეგმავენ სამომავლოდ სპორტული ღონისძიებებს და იზრუნებენ
მის განხორციელებაზე.
|
|||
საგანი
|
|||
სამოქალაქო განათლება
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
საბაზო, მე-9 3
|
|||
პროექტის განხორციელების
დრო
|
|||
3 -4 კვირა
|
|||
პროექტის
საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი სტანდარტები
|
|||
მოქ. IX.5.მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისაათვის მნიშვნელოვანი
გააზრებით მისდიოს ცხოვრების
ჯანსაღ წესს.
შედეგი
თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე:
●მსჯელობს და
ასაბუთებს დაბალანსებული დღის რეჟიმის (სწავლა-დასცენების), მნიშვნელობას
ადამიანის ჯამრთელობისთვის და საზოგადოების კეთილდრეობისთვის;
●აღწერს
თამბაქოს მოხმარებასტან დაკავშირებულ რისკებს და ასაბუტებს მათ მავნე გავლენას
ადამიანის ჯამრტელობასა და საზოგადოების
კეთილდღეობაზე;
●განმარტავს,თუ
რას ნიშნავს ალკოჰოლის ავადმოხმარება,მსჯელობს შესაბამის რისკებზე და ასაბუთებს ალკოჰოლის მავნევ გავლენას
ადამიანის/საზოგადოების კეთილდღეობაზე;
●განმარტავს,თუ
რას ნიშნავს არალეგალური ნარკოტიკული საშუალებები,მსჯელობს სხვადასხვა
ნარკოტიკული საშუალებების
ავადმოხმარებასთან დაკავშირებულ საერთო და სპეციპიკურ რისკებზე;
●იცავს
ჯანსაღი ცხოვრების ელემენტარულ
პრევენციულ წესებს თამბაქოს,ალკოჰოლის, ნარკოტიკული ნივთიერებების
მოხმარებისა და აზარტულ თამაშებში
მონაწილეობის გამორიცხვით/შეზღუდვით;
●იცავს ჯამრთელობისათვის უსაფრთხო გარემოს
უზრუნველყოფის სასკოლო წესებსა და
კანონის მოთხოვნებს;
●მსჯელობს ჯანსაღი გარემოს მნიშვნელობაზე ადამიანის/საზოგადოების კეთილდღეობისათვის
;აღწერს,თუ რა სახის ქმედებები უქმნის საფრთხეს ჯანსაღ გარემოს; აღწერს იმას თუ რა სახის ქმედებებს შეაქვთ წვლილი გარემოს დაცვაში;
●თანამშრომლობს
თანატოლებთან მათი საჭიროებების,ინტერესებისა და უფლებების გათვალისწინებით;
●წერს თხზულებას სოციალური დაავადებების(მაგ:ალკოჰოლიზმი,ნარკომანია,ტუპერკულოზი,შიდსი
და ა.შ) მქონე ადამიანებისადმი საზოგადოების დანარჩენ წევრთა დამოკიდებულების
შესახებ,სადაც ასაბუთებს საკუთარ პოზიციას მის მიერ აღწერილი ურთიერთობის
სამართლიანობის შესახებ.
მოქ.IX.6. მოსწავლეს შეუძლია
საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირიტადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
●გამოხატავს
სოლიდარობასა და თანაგრძნობას იმ ადამიანების მიმართ,ვისაც ძალადობის საფრთხე
ემუქრება
● ხსნის ,თუ
რატომ ევალება პიროვნებას კანონის დაცვა;ასახელებს იმ საშიშროებას,რაც მოსდევს
არაკანონიერ ქმედებას;
●თანაკლასელების
ჯგუფთან ერთად, საკუტარ დასახლებაში იკვლევს იმ საშიშროებებს,რაც მოსდევს
მოზარდების მიერ თამბაქოს,ალკოჰოლისა და
ნარკოტიკების გამოყენებას; განიხილავს შესაბამის სტატისტიკურ მონაცემებს საქართველოს,მეზობელი
ქვეყნებისა და მსოფლიოსთვის;ანალიზის საფუძველზე ასახელებს ეფექტური პრევენციული
ღონისძიებების მაგალითებს,რომლის გამოყენებაც შესაძლებელია საკუთარ დასახლებაში;
●წერს
თხზულებას: ,,რაზეა დამოკიდებული ჩემი კეთილღეობა“.მიღებული ი ინფორმაციისა და
სტასტისტიკური ანალიზის მეთოდების
გამოყენებით ასაბუთებს სზაკუტარ პოზიციას;
● ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და
სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
● პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის
პროცესში.
●
ფართო
საზოგადოების ინტერესების გათვალისწინება, პასუხისმგებლიანი მოქმედება.
● გულმოდგინებისა და პოზიტიური სამუშაო ეთიკის
დემონსტრირება (მაგალითად, პუნქტუალობა და სანდოობა).
● ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;
● სხვადასხვა სისტემას შორის ,ურთიერთობისას საღი მსჯელობა და აღქმა;
თურთდამოკიდებულების
გააზრება;
|
|||
პროექტის სასწავლო
მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
მოსწვლეები შეძლებენ:
აწარმოებენ
გამოკითხვას სკოლასა და მიმდებარე ტერიტორიაზე
მოსწავლე ახალგაზრდობაში მავნე ჩვევებისადმი დამოკიდებულების საერთო მდგომარეობის შესახებ
დაარიგებენ საინფორმაციო ბუკლეტებს და
ჩაწერენ ინტერვიუს თანატოლებთან
|
|||
მიმართულების მიმცემი
საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
რატომ მოიხმარებენ ადამიანები
თამბაქოს,ალკოჰოლს,ნარკოტიკს?
|
||
თემატური კითხვები
|
როგორ დავიცვათ თავი მავნე მაცდუნებლისგან?
როგორ შევინარჩუნო ჯამრთელობა ?
როგორ ავამაღლოთ
ცნობიერება ადამიანებში?
|
||
შინაარსობრივი კითხვები
|
რა ღონისძიებები შეიძლება გატარდეს მავნე ჩვევების აღმოსაფხვრელად? რა ღონისძიებები
გამოგვადგება?
|
||
შეფასების
გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო
(შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის
მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების
მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
გონებრივი იერიში,შეკითხვების დასმა,დისკუსია
|
ვ.მ.ვ.
-ს სქემა
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
ჩანაწერებიდ დღიური
ბუკლეტზე მუშაობა
თანატოელბის
გამოკითხვა,ინფორმაციის შეგროვება
პრზენტაციი მომზადება
|
დაკვირვების ჩეკლისტი, თანატოლთა,უკუკავშირის
ფორმა,თვითანალიზის რუბრიკა,თვითშეფასების ჩეკლისტი
ჩანაწერების დღიურთან ერთდ
(რუბრიკა)
|
|
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
პრეზენტაცია, რეფლექსიური ესე,
|
პროექტის შეფასების რუბრიკა
ესეს შეფასების რუბრიკა,ბუკლეტის შეფასების
რუბრიკა
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
დაუსვით
შეკითხვები ჯგუფს, მოსწავლეების საჭიროებების
და საბაზისო ცოდნის განსაზღვრის მიზნით. მოსწავლეები შეადგენენ ვ-მ-ვ (ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე) ცხრილს
მავნე ჩვევების (თამბაქო,ალკოჰოლი,ნარკოტიკი) პრობლემის გამომწვევი მიზეზების შესახებ სწავლის პროცესის მართებულად წარმართვის
მიზნით. პროექტზე მუშაობის შუალედურ ეტაპზე, დაუბრუნდით ვ-მ-ვ ცხრილს არსებულ შეკითხვებზე პასუხების გასაცემად. შეკითხვები ძირითადად
სასწავლო პროგრამის განმსაზღვრელი შეკითხვების თემატურ საფუძველზეა ფორმულირებული
და უზრუნველყოფს მოსწავლეების აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევების განვითარებას.
კვლევის
რუბრიკა მოსწავლეებს
და მასწავლებელს ეხმარება მონაცემების შეგროვების, ანალიზის და კვლევის უნარ-ჩვევების
მონიტორინგში. მოცემულ უნარ-ჩვევებს ჯგუფის წევრები ბუკლეტის შემუშავების პროცესში გამოიყენებენ. ბუკლეტზე მუშაობისას, მოსწავლეები გამოიყენებენ კრიტერიუმების ჩამონათვალს
და რუბრიკის ფორმას პროცესის მართებულად წარმართვის, ყველა საჭირო ელემენტის გათვალისწინების
და საბოლოო პროდუქტის ხარისხის უზრუნველყოფის მიზნით. ამასთანავე, ბუკლეტის კრიტერიუმების ჩამონათვალი და
რუბრიკა გამოიყენება მასწავლებლის მიერ ბროშურის შესაფასებლად.
სასწავლო
ცხრილების პერიოდულად შემოწმება მასწავლებელს დაეხმარება მოსწავლეების მიერ შესწავლილი
საკითხების შემეცნების დონის და სირთულეების განსაზღვრაში, სწავლების პროცესის შესაბამისად
მოდიფიცირების მიზნით. მოსწავლეები პრეზენტაციების
დაგეგმვის პროცესში გამოიყენებენ პრეზენტაციის
საკითხების ჩამონათვალს და რუბრიკის ფორმას, პრაქტიკული მუშაობის და მიღებული
შედეგის თვითშეფასების მიზნით. მასწავლებელი კი, აწარმოებს ინდივიდუალურ
შეფასებას მოცემული ფორმების დახმარებით. პრეზენტაციის წარმოდგენა მოსწავლეების მიერ
ჩატარებული მუშაობის შემაჯამებელ აქტივობას წარმოადგენს. ბუკლეტის და პრეზენტაციის რუბრიკები მოიცავს ჯგუფური და ინდივიდუალური
შეფასების ინდიკატორებს. პროექტზე მუშაობა დასრულდება საინფორმაციო ბუკლეტების შექმნით, რომელიც მოსწავლეების მიერ დაუფლებული
ახალი ცოდნის და უნარ-ჩვევების დემონსტრირებას ემსახურება. მოსწავლეები უპასუხებენ
საანალიზო შეკითხვებს სწავლის შედეგების უკეთესად გასაცნობიერებლად
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
ინფორმაციის კველევა-ძიებისა
და დახარისხების უნარი
ტექნიკური უნარ-ჩვევები
ინტერნეტ ძიება
|
|||
სასწავლო
პროცედურები
|
|||
კვირა 1: პროექტის
გაცნობა
შეკითხვების დასმის გზით განსაზღვრეთ მოსწავლეების
საბაზისო ცოდნა სკოლასა და თემში არსებული მავნე ჩვევების შესახებ. გააცანით მოსწავლეებს ახალი ტერმინები
და ცნებები, რომელსაც პროექტზე მუშაობის ფარგლებში გამოიყენებენ და განსაზღვრეთ მავნე ჩვევებით გამოწვეული პრობლემა. განიხილეთ ზოგადი შეკითხვა,რატომ
უნდა მივსდიოთ ჯანსაღ ცხოვრებას? შეკითხვებზე პასუხების საფუძველზე შეადგინეთ ვ-მ-ვ
ცხრილი მთელი ჯგუფისთვის და სთხოვეთ მოსწავლეებს ჩაინიშნონ სამუშაო რვეულებში. განიხილეთ
და გაეცანით, რა ინფორმაციას ფლობენ მოსწავლეები მავნე ჩვევებით გამოწვეული დაავადებების შეხაებ. ფლიპჩარტზე ჩაინიშნეთ მოსწავლეებისთვის ნაცნობი
ინფორმაცია, ხოლო მოსწავლეები საკუთრ სამუშაო რვეულებში გააკეთებენ ანალოგიურ შენიშვნებს.
შემდეგ განიხილეთ, რა სურთ მოსწავლეებმა შეისწავლონ მოცემულ თემატურ საკითხებზე და
ჩაწერეთ (მინდა ვიცოდე) გრაფაში.
მიუთითეთ მოსწავლეებს, შეაგროვონ მონაცემები.გააკეთეთ
კვლევის პროცესების მოდელირება მოსწავლეებისთვის, თქვენი ქალაქის მონაცემების წარმოდგენის
საფუძველზე. ასწავლეთ, როგორ მოიძიონ ფაქტები Google*-ის, ან სხვა საძიებო ვებ-გვერდების გამოყენებით. მიუთითეთ, მოიძიონ ყველაზე ახალი ინფორმაცია
(ანუ ყურადღება გაამახვილონ ვებგვერდის ტექსტურ მინიშნებაზე „საბოლოო განახლების
თარიღია“ და შეამოწმონ მიღებული ინფორმაცია, რამდენიმე სხვდასხვა წყაროს გამოყენებით.
კვირა 2: მავნე ჩვევების ზემოქმედებით გამოწვეული
პრობლემა-კვლევის ჩატარება.
შეისწავლეთ მასალები მოსწავლეებთან ერთად და წარმოადგინეთ ჩანიშვნების
გაკეთების დემონსტრირება შესაბამისი გზამკვლევის გამოყენებით. მოცემული დაეხმარება
მოსწავლეებს იმ ზოგად და თემატურ შეკითხვებზე პასუხების განსაზღვრაში, რომელიც პროექტის
დაწყებისას გააცანით: რატომ მოიხმარებენ
ადამიანები თამბაქოს,ალკოჰოლს,ნარკოტიკს?
●როგორ დავიცვათ თავი მავნე მაცდუნებლისგან?
●როგორ შევინარჩუნო
ჯამრთელობა ?
●როგორ ავამაღლოთ ცნობიერება
ადამიანებში?
●რა ღონისძიებები შეიძლება გატარდეს მავნე ჩვევების აღმოსაფხვრელად? რა ღონისძიებები გამოგვადგება?
ჩანაწერების
გასაკეთებლად საშუალება მიეცით მოსწავლეებს, მოიძიონ ინტერნეტში მასალა და შეისწავლონ
სკოლასა და მის გარეთ თანატოლების
დამოკიდებულება მავნე ჩვევებზე,
შეახსენეთ, გამოიყენონ კვლევის ჩატარების რუბრიკა საკუთარი სტრატეგიების შეფასების
მიზნით.
კვირა 3-4: მავნე ჩვევებისაგან
გამოწვეული პრობლემის შესწავლა,
სასურველი
სტუმრის მოწვევა,ბროშურის მომზადება
მოსწავლეები ჯგუფებში
წარმოადგენენ კვლევის
შედეგების შესახებ მიღემულ ინფორმაციას
და პრევენციის მიზნით არსებულ გამოცდილებას
გაუზიარებენ თანატოლებს ,რომელსაც ასახავენ საინფორმაციო ბროშურებში. განუმარტეთ ჯგუფს, რომ ბროშურების
შექმნის გზით, მოსწავლეები განსაზღვრავენ პრობლემის განმასხვავებელ ნიშნებს.
მოცემულ ეტაპზე მოსწავლეები ჯანსაღი ცხოვრების
დამცველი თანამშრომლების როლში შექმნიან
საინფორმაციო ბროშურებს მოცემული პრობლემის წარმოსაჩენად.
ჯგუფის წინაშე გააკეთეთ ბროშურის შექმნის
დემონსტრირება, მოსწავლეების მიერ შევსებული საინფორმაციო/ფაქტების ცხრილიდან მონაცემების
გადატანის, დაავალეთ ჯგუფებს, მცირე ჯგუფებში იმუშაონ ბროშურებზე და იხელმძღვანელონ
ბროშურის საკითხების ჩამონათვალით და რუბრიკით, სამუშაოს ორგანიზების, ხარისხის და
თანამშრომლობითი მიდგომის უზრუნველსაყოფად.
სთხოვეთ ჯგუფებს, წარუდგინონ შესწავლილი
პრობლემები კლასს. მოამზადეთ ბროშურების ასლები პრეზენტაციისთვის, ან გამოიყენეთ
პროექტორი ციფრული ფაილისთვის.
მოიწვიეთ უფროსები,სკოლის მედ პერსონალი(ექტანი) და წაახალისეთ დასვან შეკითხვები წარმოდგენილი
თემატიკის გარშემო. პრეზენტაციების დასრულების შემდეგ, გააგრძელეთ დისკუსია სხვადასხვა მავნე ჩვევებით
გამოწვეული პრობლემა
,შედარების მიზნით.
|
|||
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||
სპეციალური საჭიროებების
მქონე მოსწავლეები
|
კლასში არის სპეციალური საჭიროების მქონე
1 მოსწავლე
და ჩართულია თანაკლასელებთან ერთად შეძლებისდაგვარად ყველა ღონისძიებაში.
|
||
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
კლასში არ არის არაქართულენოვანი მოსწავლე
|
||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
სთხოვე ზედამხედველობა გაუწიოს კლასს პროექტზე მუშაობისას,
მოიძიოს დამატებითი ინფორმაცია.
|
||
სასწავლო
პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში
გამოიყენებთ,, √“)
|
|||
√-კომპიუტერ(ებ)ი
|
√-მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
||
√-ფოტო/ვიდეო
კამერა
|
√-პრინტერი
|
√-ინტერნეტკავშირი
|
|
√-პროექტორი
|
|||
პროგრამული
უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც
პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
√- ბლოგი
|
|||
√-საპრეზენტაციო პროგრამა
|
|||
ბეჭდური მასალები
|
|||
ინვენტარი/მასალები
|
დაკვირვების დღიური, კალამი ,მარკერები,პლიპჩარტი
და სხვა.
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
|||
სხვა რესურსები
|
.
|
||
პროექტის
განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
მასწ:ქ.დიასამიძე
დაკვირვების საგანი
|
კომენტარები
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა
ჯგუფში
|
|
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები
მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
|
აგრძელებდნენ თუ არა მოსწავლეები
მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ
|
|
ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს
პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი
|
|
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური
მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი
|
|
იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ
აკადემიურ
მოსწრებაზე
|
სოციალური პროექტი
,,ა რ ა ბ უ ლ ი ნ გ ს"
პროექტს ახორციელებს სსიპ ქ ბათუმის N-10 საჯარო სკოლის 9-გ კლასის მოსწავლეები
პროექტის ხელმძ-ლი: ქ.დიასამიძე
1.04-11.04.2019წელი
I-ნაწილი
პრობლემა:მოზარდებში გახშირებული ძალმომრეობა
პროექტის გეგმა:1.სტატიები მოძიება და დამუშავება ბულინგზე.
2.გაკვეთილი თემაზე :რა არის ბულინგი
3. გამოკითხვა თანატოლებთან
4.პროექტის ბენეფიციარებთან თანამშრომლობა(აჭარის არ პოლიციის დეპარტამენტი)
5.გამოკითხვა საზოგადოებაში
6.ინტერვიუ მედიცინის მუშაკებთან
7.გაკეთილი თემაზე: პოვერ პოინტში მომზადება და დოკუმენტური ფილმის ,,სუფთა დაფა" ჩვენება ,განხილვა
8.ინტერვიუ თანატოლებთან
9.ინტერვიუ უბნის ინსპექტორ გამომძიებელთან
10.მასალების შეგროვება და მზადება პრეზენტაციისათვის.
11.ინტერვენცია და პროექტის სარგებლიანობა-
რეფლექსია-შეჯამება.
I-ნაწილი
პრობლემა:მოზარდებში გახშირებული ძალმომრეობა
პროექტის გეგმა:1.სტატიები მოძიება და დამუშავება ბულინგზე.
2.გაკვეთილი თემაზე :რა არის ბულინგი
3. გამოკითხვა თანატოლებთან
4.პროექტის ბენეფიციარებთან თანამშრომლობა(აჭარის არ პოლიციის დეპარტამენტი)
5.გამოკითხვა საზოგადოებაში
6.ინტერვიუ მედიცინის მუშაკებთან
7.გაკეთილი თემაზე: პოვერ პოინტში მომზადება და დოკუმენტური ფილმის ,,სუფთა დაფა" ჩვენება ,განხილვა
8.ინტერვიუ თანატოლებთან
9.ინტერვიუ უბნის ინსპექტორ გამომძიებელთან
10.მასალების შეგროვება და მზადება პრეზენტაციისათვის.
11.ინტერვენცია და პროექტის სარგებლიანობა-
რეფლექსია-შეჯამება.
16.04.2019წელი
თანამშრომლობა აჭარის არ.პოლიციის დეპარტამენტან.სტუმრის მოწვევა
ლექცია ,კითხვა /პასუხი
დისკუსია
სოციალური პროექტი უსაფრთხო სკოლის ფარგლებში
,,ა რ ა ბულინგს ! (პროექტის გრძელდება )
ნაწილი III
ნაწილი III
ქ ბათუმის მე - 10 საჯარო სკოლის 9 - გ კლასში მოწვეული გვყავდა აჭარის არ.პოლიციის დეპარტამენტის წარმომადგენელი ანა.აკოფავა თანამშრომლობა შედგა.
მადლობა მინდა გადავუხადო ა ჭ ა რ ი ს არ პოლიციის დეპარტამენტს პროექტში მონაწილეობისათვის და თანადგომისათვის.ასევე მადლობა მინდა გადავუხადოთ კლასის სახელით პოლიცის დეპარტამენტის წარმომადგენელს ქალბატონ ანა აკოფავას საინტერესო ლექციისათვის.
შეხვედრის დასასრულს სტუმარმა ამომწურავი პასუხები გასცა მოსწავლეების მიერ დასმულ საინტერესო შეკითხვებს:
სადისკუსიო კითხვები პოლიცის წარმომადგენელთან
სკოლაშინ ან ქუჩაში ,თქვენი საქმიანობიდან გამომდინარე, ყველაზე ხშირად რა სახის ძალადობის ფორმები ფიქსირდება?
რამდენად ხშირად გაქვთ გამოძახებები სასწავლო დაწესებულებებში ბულინგის პრობლემების გამო?
თქვენი აზრით,უფრო ხშირად დაშინების რა ფორმებს მიმართავენ მოზარდები?
თქვენ როგორ ფიქრობთ გენდერული ნიშნით ,რომელიმე სქესს თუ აქვს უპირატესობა,იყოს რნიშნული ფორმით ძალადობის მსხვერპლი ან მოზალადე ?
როგორია თქვენი სტატისტიკა ზემოთხსენებულ კითხვასთან დაკავშირებით?
თქვენი აზრით,მსხვერპლის ან მოძალადის როლში რა ტიპის ბავშვები გვხდებიან?
თქვენ რა ზომებს მიმართავთ მსგავსი ფაქტების გამოვლენისას?
რა ტიპის დახმარება აღმოგიჩენიათ დაზარალებულისათვის?
თქვენი აზრით,როგორ უნდა განვასხვავოთ უბრალო ხუმრობა-მიზანმიმართული ჩაგვრისაგან?
რა პრევენციული ღონისძიებები შეიძლება გატარდეს მსგავსი ფაქტების აღმოსაფხვრელად და შესამცირებლად?
შეხვედრას ესწრებოდა ასევე მე- 10 საჯარო სკოლის საზოგადოებრივ მეცნიერებათა კათედრის წევრი ქ- ნი ნ.ჯვარშეიშვილი
გ ა ხ ს ო ვ დ ე ს!
შეურაცხყოფა,მუქარა ,დამცირება,
შანტაჟი, და სხვ.ასეთი მოქმედება იწვევს ადამიანის ღირსებისა და პატივისცემის შელახვას!
( სისხლის სამართლის კოდექსი)
ნუ დ ა ხ უ ჭ ა ვ თ ვ ა ლ ს
ძალადობაზე!
ყველას აქვს სიცოცხლის უფლება!
,,ა რ ა ბულინგს"- ჩაგვრას
სოციალური პროექტის გეგმა
©
სოციალური პროექტის
ავტორი
|
|||||||||||||||||||||||
სახელი,
გვარი
|
ქეთევან დიასამიძე
|
||||||||||||||||||||||
ქალაქი/რაიონი/დაბა,
სოფელი
|
ბათუმი
|
||||||||||||||||||||||
სკოლა
|
მე-10 საჯარო
|
||||||||||||||||||||||
პროექტის მონახაზი
|
|||||||||||||||||||||||
პროექტის დასახელება
|
|||||||||||||||||||||||
,, არა ბ უ ლ ი ნ გ ს“
,,ჩაგვრაში
მონაწილეობა თუ მხარდაჭერა“
(პრობლემა-გახშირებული
ბულინგი )
|
|||||||||||||||||||||||
პროექტის შინაარსი
|
|||||||||||||||||||||||
პროექტის ფარგლებში, მოსწავლეები გაეცნობიან სკოლაში და სკოლის გარეთ, ზოგადად
საქართველოში მოსწავლე ახალგაზრდობის მხრიდან გახშირებულ ჩაგვრას ერთმანეთის მიმართ.
შეისწავლიან საერთო მდგომარეობას,გაეცნობიან
თემატიკას,ჩაუტარდება აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით გაკვეთილები,აწარმოებენ გამოკითხვას,მოიწვევენ
აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით კომპეტენტურ პირებს,ჩაუტარდებათ ლექციები,გამოკითხულ
იქნებიან თანატოლები, დააკვირდებიან
კონკრეტულად მსგავს ფაქტებს,გააკეთებენ ჩანაწერებს მომხდარი და ფიქსირებული
ფაქტების შესახებ. გაესაუბრებიან სკოლისა და სკოლის გარეთ
მიმდებარე ტერიტორიაზე მოსწავლეებს,იქ მცხოვრებ მოსახლეობას და ჩაწერენ ინტერვიუს თუ შესწრებიან მსგავს ფაქტებს ბავშვთა ძალადობის
შესახებ .რა პრევენციული ღონისძიებები გაუტარებიათ მომხდარი შესახებ და რა იციან
მსგავსი ფაქტების შემთხვევაში ვის ან როგორ
უნდა აცნობონ.დაურიგებენ
საინფორმაციო ბუკლეტებს მოსწავლე ახალგაზრდობას ცნობიერების ამაღლებისა და რეფერირების შესახებ,რათა დაიცვან მათი და სხვისი უფლებები.არ დაჩაგრონ
ერთმანეთი,გააცნობიერონ და გაუფრთხილდნენ
საკუთარ და სხვის სიცოცხლეს.უარი უთხრან
ბულინგს-ჩაგვრას.
გაესაუბრებიან აჭარის პოლიციის დეპარტამენტის თანამშრომლებს
ან კრიმინალური ინსპექციის თანამშრომლებს ძალადობის,ბულინგის
თაობაზე, რომლებიც მოწვეული იქნებიან სკოლაში , ფიქსირებული და არაფიქსირებული ძალადობის სტატისტიკის
შესახებ დისკუსიისა და კითხვა-პასუხის რეჟიმში.
ასევე წერილობით მიმართავენ მანდატურთა სამსახურს,სოციალური სააგენტოს ხელმძღვანელობას
გამოითხოვონ ინფორმაციას 2019 წელს ბულინგის შესახებ რა ფაქტები ფიქსირდირება,რამდენადაა
ბავშვების უფლებები დაცული, როგორია სტატისტიკა და რა პრევენციულ ღონისძიებებს მიმართავენ
მსგავსი ფაქტების შესახებ. ცნობიერების ამაღლების
მიზნით ჩაუტარდებათ სემინარი, მოწვეული იქნებიან სპეციალისტები.
|
|||||||||||||||||||||||
საგანი/საგნები
|
|||||||||||||||||||||||
სამოქალაქო განათლება
|
|||||||||||||||||||||||
საფეხური/კლასი
|
|||||||||||||||||||||||
საბაზო,მე-93
|
|||||||||||||||||||||||
პროექტის განხორციელების დრო
|
|||||||||||||||||||||||
4 კვირა
|
|||||||||||||||||||||||
პროექტის საფუძვლები
|
|||||||||||||||||||||||
საგნობრივი სტანდარტები
|
|||||||||||||||||||||||
მოქ.IX.6. მოსწავლეს
შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად
თანამშრომლობა.
●
მსჯელობს არაძალადობრივ ურთიერთობებზე,როგორც
ფსიქიკური სიჯანსაღის მაჩვენებელზე;
●
გამოხატავს სოლიდარობასა და თანაგრძნობას იმ
ადამიანების მიმართ,ვისაც ძალადობის
საფრთხე ემუქრება;
● მონაწილეობს
საკლასო დისკუსიაში ,, რა მოხდებოდა ყველას
რომ ჰქონდეს უფლება და არ გააჩნდეს მოვალეობა? საჭიროა პასუხისმგებლობა და
რისთვის?“;
●
ხსნის თუ რატომ ევალებაპიროვნებას კანონის დაცვა;
ასახელებს იმ საშიშროებას,რაც
არაკანონიერ მოქმედებას;
●
წერს თხზულებას,რაზეა დამოკიდებული ჩემი
კეთილდღეობა?“,სადაც სხვადასხვასაგნიდან(მაგ: ისტორია,გეოგრაფია
მათემატიკა,ბუნებისმეტყველება და ა.შ.) მიღებული ინფორმაციისა და სტატისტიკური ანალიზის მეთოდების გამოყენებით
ასაბუთებს საკუთარ პოზიციას;
მოქ.IX.8. მოსწავლეს
შეუძლია საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა და პირობების
კვლევა.
●თანაკლასელებთან
ერთად, საკუთარი დაკვირვებების საფუძველზე შეარჩევს და გაიმაშებს რომელიმე
კონფლიქტურ
სიტუაციას;განიხილავს მისი მოგვარების შესახებ
●თანაკლასელებთან
ერთად ქმნის მშვიდობიანი გარემოსათვის საჭირო ყოველდღიური ქცევის სახელმძღანელო
დოკუმენტს(მაგ: ბუკლეტი, პლაკატი,სამახსოვრო ან კლასის კონსტიტუციას) და წარუდგენს კლასს
●მსჯელობს არის თუ არა მის კლასში დემოკრატიული გარემო(მაგ: არის თუ არა
თანასწორობის,ურთიერთპატივისცემის თანამშრომლობის
ატმოსფერო,შეუძლია თუ არა ნებისმიერ მოსწავლეს თავისუფლად გამოხატოს საკუთარი აზრი დისკუსიებისა და
განხილვის დროს);
●
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და
სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
● პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის
პროცესში.
●
ფართო
საზოგადოების ინტერესების გათვალისწინება, პასუხისმგებლიანი მოქმედება.
● გულმოდგინებისა და პოზიტიური სამუშაო ეთიკის
დემონსტრირება (მაგალითად, პუნქტუალობა და სანდოობა).
● ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;
● სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულებების
გააზრება, საღი
მსჯელობა და აღქმა;
|
|||||||||||||||||||||||
პროექტის სასწავლო მიზნები
მოსალოდნელი
შედეგები
|
|||||||||||||||||||||||
მოსწვლეები შეძლებენ: გააცნობიერონ
ქცევის ძალადობრივი ფორმები და გაიაზრონ საკუთარი როლი და პასუხისმგებლობა ბულინგის
პრევენციასა და შემცირებაში
გააცნობიერონ ძალადობა,ბულინგი,მობინგი,.მატი გამომწვევი მიზეზები,ამოცნობა.როგორ
დავარეგულიროთ ძალადობა,ძალადობის პრევენცია.ძალადობისაგან თავისუფალი საკლასო და
სასკოლო გარემოს შექმნა. ასევე გაეცნობიან სკოლაში მომხდარი თანატოლთა მხრიდან ჩაგვრის ფაქტების მდგომარეობის
შესწავლას და პრევენციული ღონისძიებები განხორციელებას
შექმნიან მიზნობრივ-საინფორმაციო
ბუკლეტებს ცნობიერების
ამაღლების მიზნით და დაარიგებენ სკოლასა და მიმდებარე ქუჩაზე.
ინტერვიუ
მიმდებარე ქუჩაზე მცხოვრებ მოსახლეობასთან.(კითხვარი დანართის სახით თან ახლავს პროექტს
ლექცია დისკუსია- თანამშრომლობა
აჭარის არ პოლიციის დეპარტამენტთან, რომელიც ნებადართული იყო შინაგან საქმეთა სამინისტროს
მიერ.(მასწავლებლის ქეთევან დიასამიძის განცხადების საფუძველზე პოლიციის დეპარტამენტის
უფროსის კოსტანტინე ანანიაშვილის სახელზე
ამა წლის 10 აპრილს)
(განცხადება და განცხადების პასუხი თან ერთვის პროექტს დანართის
სახით)
|
|||||||||||||||||||||||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
|||||||||||||||||||||||
ზოგადი
კითხვა
|
,,ჩაგვრაში
მონაწილეობა თუ მხარდაჭერა“
|
||||||||||||||||||||||
თემატური
კითხვები
|
როგორ მოვიქცეთ
ბულინგის-ჩაგვრის თავიდან ასაცილებლად?
|
||||||||||||||||||||||
შინაარსობრივი
კითხვები
|
რომელი
ქმედება იწვევს ბულინგის პრობლემებს?
რომელი
პრევენციული ღონისძიებები გამოგვადგება მსგავსი სიტუაციების თავიდან ასაცილებლად?
|
||||||||||||||||||||||
შეფასების გეგმა
|
|||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
|
|||||||||||||||||||||||
პროექტის მსვლელობის
ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების
საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|||||||||||||||||||||
პროექტის დასაწყისში
|
გონებრივი იერიში,შეკითხვების დასმა,დისკუსია
ასოციაციური კავშირების რუკა
|
ასოციაციური
კავშირების რუკა
|
|||||||||||||||||||||
პროექტის მსვლელობისას
|
ჩანაწერების გაკეთება
ბუკლეტზე მუშაობა
სკოლის მიმდებარე ქუჩის მცხოვრება გამოკითხვა ,სკოლის მანდატურის წარმომადგენლის
დასწრება გაკვეთილზე, ინტერვიუ პოლიციის თანამშრომლებთან დისკუსია, კითხვა პასუხის
რეჟიმში, ბუკლეტების დარიგება სკოლასა და სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე
პრზენტაციის მომზადება
|
დაკვირვების ჩეკლისტი, თანატოლთა,უკუკავშირის
ფორმა,თვითანალიზის რუბრიკა,თვითშეფასების ჩეკლისტი
ჩანაწერების დღიურთან ერთდ
(რუბრიკა)
|
|||||||||||||||||||||
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
პრეზენტაცია
|
პროექტის შეფასების რუბრიკა,ბუკლეტის შეფასების
რუბრიკა
|
|||||||||||||||||||||
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||||||||||||||||||||||
ღია დისკუსიიისათვის:დაუსვით შეკითხვები ჯგუფს, მოსწავლეების საჭიროებების
და საბაზისო ცოდნის განსაზღვრის მიზნით. მოსწავლეები შეადგენენ ვ-მ-ვ (ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე) ცხრილს,
ბულინგის
პრობლემის გამომწვევი
მიზეზების შესახებ სწავლის პროცესის მართებულად
წარმართვის მიზნით. პროექტზე მუშაობის შუალედურ ეტაპზე, დაუბრუნდით ვ-მ-ვ ცხრილს არსებულ შეკითხვებზე პასუხების
გასაცემად. შეკითხვები ძირითადად ე.ს.გ -ის სამოქალაქო განათლების სასწავლო პროგრამის
განმსაზღვრელი შეკითხვების თემატურ საფუძველზეა ფორმულირებული და უზრუნველყოფს მოსწავლეების
აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევების განვითარებას. მოცემულ უნარ-ჩვევებს ჯგუფის წევრები ბუკლეტის შემუშავების პროცესში გამოიყენებენ.
ბუკლეტზე მუშაობისას, მოსწავლეები გამოიყენებენ
კრიტერიუმების ჩამონათვალს და რუბრიკის ფორმას პროცესის მართებულად წარმართვის, ყველა
საჭირო ელემენტის გათვალისწინების და საბოლოო პროდუქტის ხარისხის უზრუნველყოფის მიზნით.
ამასთანავე, ბუკლეტის კრიტერიუმების
ჩამონათვალი და რუბრიკა გამოიყენება მასწავლებლის მიერ ბროშურის შესაფასებლად.
პროექტზე მუშაობა დასრულდება აჭარის არ.პოლიციის დეპარტამენტის თანამშრობლებთან ლექციის შემდეგ და საინფორმაციო ბუკლეტების შექმნით, რომელიც მოსწავლეების მიერ დაუფლებული
ახალი ცოდნის და უნარ-ჩვევების დემონსტრირებას ემსახურება. მოსწავლეები უპასუხებენ
საანალიზო შეკითხვებს სწავლის შედეგების უკეთესად გასაცნობიერებლად და პრევენციული ღონისძიებების გასატარებლად.
სკოლაში და სკოლის გარეთ დამზადებული ბუკლეტების დანაწილება ცნობიერების ამაღლების მიზნით
საკლასო პრეზენტაცია
პროექტის შედეგიანობა
|
|||||||||||||||||||||||
სხვა საკითხები
|
|||||||||||||||||||||||
წინარეცოდნა
|
|||||||||||||||||||||||
ინფორმაციის კველევა-ძიებისა და დახარისხების
უნარი
ტექნიკური უნარ-ჩვევები
ინტერნეტ ძიება
კომუნიკაციის უნარები
|
|||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები
|
|||||||||||||||||||||||
კვირა 1: პროექტის
გაცნობა
შეკითხვების დასმის
გზით განსაზღვრეთ მოსწავლეების საბაზისო ცოდნა სკოლაში და სკოლის გარეთ ბულინგის-ჩაგვრის
საფრთხეების შესახებ. გააცანით მოსწავლეებს ახალი ტერმინები
და ცნებები, რომელსაც პროექტზე მუშაობის ფარგლებში გამოიყენებენ და განსაზღვრეთ სკოლის,ქალაქის
მოსწავლე
ახალგაზრდობაში გახშირებული ბულინგი. განიხილეთ ზოგადი
შეკითხვა,რატომ უნდა ვიყოთ ყურაღებით როცა ბულიმგთან გვაქვს საქმე?? შეკითხვებზე პასუხების
საფუძველზე შეადგინეთ ვ-მ-ვ ცხრილი მთელი ჯგუფისთვის და სთხოვეთ მოსწავლეებს ჩაინიშნონ
სამუშაო რვეულებში. განიხილეთ და გაეცანით, რა ინფორმაციას ფლობენ მოსწავლეები ბულინგის შესახებ
. ფლიპჩარტზე ჩაინიშნეთ მოსწავლეებისთვის
ნაცნობი ინფორმაცია, ხოლო მოსწავლეები საკუთრ სამუშაო რვეულებში გააკეთებენ ანალოგიურ
შენიშვნებს. შემდეგ განიხილეთ, რა სურთ მოსწავლეებმა შეისწავლონ მოცემულ თემატურ
საკითხებზე და ჩაწერეთ მ (მინდა ვიცოდე) გრაფაში.
მიუთითეთ მოსწავლეებს,
შეაგროვონ მონაცემები.გააკეთეთ კვლევის პროცესების მოდელირება მოსწავლეებისთვის,
თქვენი სკოლის,ქალაქის მონაცემების წარმოდგენის საფუძველზე.
კვირა 2: ბულინგის
შესახებ კვლევის ჩატარება-გამოკითხვა
თანატოლებთან ,ასევე საზოგადოებაში
შეისწავლეთ მასალები
მოსწავლეებთან ერთად და წარმოადგინეთ ჩანიშვნების გაკეთების დემონსტრირება შესაბამისი
გზამკვლევის გამოყენებით. მოცემული დაეხმარება მოსწავლეებს იმ ზოგად და თემატურ შეკითხვებზე
პასუხების განსაზღვრაში, რომელიც პროექტის დაწყებისას გააცანით:
ჩანაწერების გასაკეთებლად საშუალება მიეცით
მოსწავლეებს, მოიძიონ ინტერნეტში მასალა და შეისწავლონ სკოლაში , ქუჩებში არსებული
პრობლემები, შეახსენეთ, გამოიყენონ კვლევის ჩატარების
რუბრიკა საკუთარი სტრატეგიების შეფასების მიზნით.
კვირა 3-4: ბულინგის
-ჩაგვრის პრობლემის
შესწავლა, ბროშურის მომზადება და გავრცელება თანატოლებში,ასევე მოსახლეობაში ბულინგის ცნობიერების
ამაღლებისა და პრევენციის მიზნით
მოსწავლეების ჯგუფები
წარმოადგენ ბულინგის
შესახებ მიცემულ ცოდნას საინფორმაციო ბროშურებში და გაუზიარებენ ერთმანეთს. განუმარტეთ
ჯგუფს, რომ ბროშურების შექმნის გზით, მოსწავლეები განსაზღვრავენ პრობლრმის განმასხვავებელ
ნიშნებს.
მოცემულ ეტაპზე მოსწავლეები დამცველი
თანამშრომლების როლში შექმნიან საინფორმაციო ბროშურებს მოცემული სკოლისთვის, პრობლემის წარმოსაჩენად.
ჯგუფის წინაშე გააკეთეთ
ბროშურის შექმნის დემონსტრირება, მოსწავლეების მიერ შევსებული საინფორმაციო/ფაქტების
ცხრილიდან მონაცემების გადატანის, დაავალეთ ჯგუფებს, მცირე ჯგუფებში იმუშაონ ბროშურებზე
და იხელმძღვანელონ ბროშურის საკითხების ჩამონათვალით და რუბრიკით, სამუშაოს ორგანიზების,
ხარისხის და თანამშრომლობითი მიდგომის უზრუნველსაყოფად.
სთხოვეთ ჯგუფებს, წარუდგინონ
შესწავლილი პრობლემები კლასს. მოამზადეთ ბროშურების ასლები პრეზენტაციისთვის, ან
გამოიყენეთ პროექტორი ციფრული ფაილისთვის. მოიწვიეთ უფროსები და წაახალისეთ დასვან
შეკითხვები წარმოდგენილი თემატიკის გარშემო. პრეზენტაციების დასრულების შემდეგ, გააგრძელეთ
დისკუსია ქალაქის სკოლების შედარების მიზნით.
|
|||||||||||||||||||||||
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||||||||||||||||||||||
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
კლასში არის სპეციალური საჭიროების მქონე ერთი მოსწავლე
რომელიც ჩართული პროექტის ბოლო ეტაპზე.
|
||||||||||||||||||||||
არაქართულენოვანი მოსწავლეები
|
კლასში არ არის არაქართულენოვანი მოსწავლე
|
||||||||||||||||||||||
პროექტის მიმდინარეობაზე და მის პასუხისმგებლობაზე არჩეული პირები:მ.ქოქოლაძე,თ.ბოლქვაძე
ჯ.ბერსენაძე
|
სთხოვეთ ზედამხედველობა გაუწიოს კლასს პროექტზე მუშაობისას,
მოიძიონ დამატებითი ინფორმაცია.
|
||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო
რესურსები
|
|||||||||||||||||||||||
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც
პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||||||||||||||||||||||
√ კომპიუტერ(ებ)ი
|
√ მეხსიერების
ბარათი/ჩიპი
|
√ მობილური ტელეფონი
|
|||||||||||||||||||||
√
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
√ პრინტერი
|
√ ინტერნეტკავშირი
|
|||||||||||||||||||||
√
პროექტორი
|
√ სკანერი
|
√
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|||||||||||||||||||||
ტელევიზორი
|
სხვა
----------
|
||||||||||||||||||||||
პროგრამული უზრუნველყოფა
|
|||||||||||||||||||||||
√ტექსტური რედაქტორი
|
√ ელ.
ფოსტა
|
||||||||||||||||||||||
√ ვიდეო/აუდიო
რედაქტორი
|
|||||||||||||||||||||||
√ გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო
პროგრამა
|
ბლოგი სოც.პროექტი აიტვირთება
www.qeti45.blogspot.com-სოც.პროექტის გვერდის ველში
|
|||||||||||||||||||||
ელ.
ენციკლოპედია
|
სხვა ----------
|
||||||||||||||||||||||
ელ.
კითხვარი
|
|||||||||||||||||||||||
ბეჭდური მასალები
|
√
სტატია :ბულინგი– ძალადობა, რომელზეც თვალს ხუჭავენ
ავტ: ია კუსრაშვილი
|
||||||||||||||||||||||
ინვენტარი/მასალები
|
√ ბროშურები , პლიპჩარტი,მარკერები წებოვანი ქაღალდი ,ფერადი სტიკერები,თაბახის
ფურცლები კალმები. ჩეკლისტი.
|
||||||||||||||||||||||
ინტერნეტრესურსები
(მხატვრული ფილმი)
|
https://www.youtube.com/watch?v=3-kpZexGCTY (მხ.ფილმი
მაისის თოვლი)
https://www.youtube.com/watch?v=gOC1uPOxQuM(მხ.ფილმი
,,ტბა“)
|
||||||||||||||||||||||
სხვა რესურსები
|
პროექტის
მიმდინარეობისას გამოყენებულ იქნა სამოქალაქო განათლების პროგრამა ,,მომავლის
თაობა“-საკლასო განხილვების სცენარები მოსწავლეთა შორის ძალადობის თემაზე,
ასევე
ადამიანური რესურსები
პროექტის ბენეფიციალი: √
აჭარის არ პოლიციის დეპარტამენტის ქ .ბათუმის საქალაქო სამმართველოს პოლიციის
მე-2 განყოფილების უბნის ინსპექტორ-გამომძიებელი ა.აკოფოვა
|
No comments:
Post a Comment