სახელმძღვანელოები,სილაბუსები




























2019-20 სასწავლო წელი

ქ ბათუმის  N_10 საჯარო სკოლა

საგანი ჩვენი საქართველო,  კლასი 6

გამომცემლობა ,,კლიო, 2018

საათების რაოდენობა კვირაში 3,წლიური სთ/რ-ბა 103

საგნის სტატუსი-სავალდებულო

ძირითადი რესურსი სახელმაძღვანელო,რუკა,ნივთიერი მასალა,სამუშაო,რვეული კალამი,
სხვა დამხმარე რესურსი: პლიპჩარტი, მარკერები,წებოვანი ,ფერადი სტიკერები, ინტერნეტი,პროექტები,
შესაძლო სხვა დამატებითი თემატიკა

ავტორთა ჯგუფი: ნოდარ ელიზბარაშვილი,ელენე მეძმარიაშვილი,ნოდარ ელიზბარაშვილი,გიორგი ავთანდილაშვილი

მასწავლებელი:ქეთევან დიასამიძე




ემა და  მასში შემავალი ქვეთავები
დრო
სთ/რ-ბა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
Mძირითადი მეთოდები და შესაბამისი აქტივობები
Miznis miRwevis indikatorebi/ Sedegebi
sasw. რesურსებიi.ავტორთა ჯგუფი,
(ძირით.სახელმ და დამატებითი სახელმძღვანელო ასევე სხვა საჭირო რესურსები ( რუკა, თვალსაჩინოება, ელ. რესურსი (ლინკები  და სხვა
Sefasebis ტიპი
და კომპონენტები
თვითშ
ეფასება
შენიშვნა
1.1.კარი 1.- კახეთი

1.2კახეთის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნებრივი პირობები

1.3.დასახლების ტიპები და საცხოვრებელი ნაგებობები კახეთში


1.4.მევენახეობა -მეღვინეობის ტრადიციები კახეთში

1.5.ღვინის კულტურა კახეთში

1.6.კულტურის ძეგლები კახეთში


1.7..მეურნეობის დარგები კახეთში

1.8.კახეთის ბრძოლა გადარჩენისთვის


1.9.კახეთის ბუნების ღირსშესანიშნაობები









1.10.
1.11.პირველი კარის შემაჯამებელი:
 რა ვიცი და რა შემიძლია
 17.09

18.09



20.09




24.09


25.09

27.09


1-2.10.


4.10


8.10










9-11..10













1სთ

1სთ



1სთ




1სთ


1სთ

1სთ


2სთ


1სთ


1სთ










2სთ
მოსწავლე შეისწავლის აღმოსავლეთ საქართველოს ისტორიულ-ეთნოგრაფიულ მხარეს- კახეთს, მის ადგილმდებარეობას და ბუნებრივ პირობებს. ასევე, გაიგებს თუ რატომ იცვლებოდა საუკუნეების განმავლობაში კახეთის საზღვრებ; რა გავლენას ახდენდა ადგილმდებარეობა და ისტორიული პირობები მისი დასახლების ტიპებსა და ნაგებობებზე; მეურნეობის რომელი დარგით იცნობს მას მსოფლიო; რა სტიქიური მოვლენები არის ამ მხარისთვის დამახასიათებელი და როგორ იბრძვიან მის წინააღმდეგ ; კულტურის რომელი ძეგლებით არის ის ცნობილი. 








მეტი ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
1.    საშინაო დავალების შემოწმება
2.   ზეპირი გამოკითხვა
3.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
4.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
5.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
6.   განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 3.
 საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 4.
რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშუალებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.


ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.



მასწ-ლის
უკუკავშირი


2  .12.კარი 2.- აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი

2.13აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნება

2.14. მთის ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარეები

2.15.რწმენა-წარმოდგენები აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთში

2.16.მთის მხარეების ადგილი საქართველოს სახელმწიფოში

2.17.დასახლების ტიპები და ძირითადი სამეურნეო საქმიანობა

2.18.საქართველოს მთიელთა ყოფა და კულტურა








































2.19.    I-II თავის შემაჯამებელი ტესტირება N-1

2. 20.
2.21.რა ვიცი და რა შემიძლია
15.10


16.10



18.10


22.10.



23.10


25.10


29.10










































30.10

1-5.11
1სთ


1სთ



1სთ


1სთ



1სთ


1სთ


1სთ










































1სთ

2სთ

მოსწავლე შეისწავლის აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთს - თუშეთს, ფშავს, ხევსურეთს, მთიულეთს, ხევს, გუდამაყარსა და ერწო-თიანეთს; შეიტყობს იქ გავრცელებული ტრადიციებისა და გადმოცემების შესახებ; გაიგებს, თუ რით ჰგვანან და განსხვავდებიან ეს ისტორიულ -ეთნოგრაფიული მხარეები ერთმანეთისგან და რამ გამოიწვია ეს განსხვავება. შეისწავლის მის ბუნებას, დასახლების ფორმებსა და საცხოვრებელ სახლებს; შეაფასებს მთის ტურისტულ პოტენციალს და ბოლოდროინდელ ცვლილებებს; შეიტყობს საინტერესო ისტორიულ ფაქტებს  მთის წარსულის შესახებ; გაიგებს, თუ როგორ მონაწილეობდა და რა როლი ჰქონდა დაკისრებული აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთის მხარეებს ერთიანი საქართველოს სამეფოში. შეადარებ ძველად იქ არსებულ სამეურნეო საქმიანობას  დღეს არსებული მდგომარეობასთან; გაიგებ, თუ რა თავისებურებები ჰქონდა მთიელთა ყოფასა და კულტურას.
1.     
ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.   ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 3.
 საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 2.ლეგენდებისა და მითების , მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება; ქვეყნის განვითარებაში პიროვნების როლის გაცნობიერება
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 4.
რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშუალებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.


3.22. კარი 3- სამცხე-ჯავახეთი

3.23.სამცხე-ჯავახეთი- საქართველოს სამხრეთი კარიბჭე

3.24.სამცხე-ჯავახეთის კულტურული მემკვიდრეობა

3.25.სამცხე-ჯავახეთის მოსახლეობის მრავალფეროვნება

3.26.
3.27.მეურნეობის დარგები სამცხე-ჯავახეთში

3.28..საცხოვრებელი სახლები სამცხე-ჯავახეთში

3.29.თავშესაფრები და ციხესიმაგრეები სამცხე- ჯავახეთში

3.30.ვაჭრობა, ხელოსნობა და საქალაქო ცხოვრება სამცხე-ჯავახეთში



























3.31.
3.32. რა ვიცი და რა შემიძლია
6.11.

8.11


12.11


13.11


15/19.11

20.11



22.11



26..11






























27/29.11.
1სთ

1სთ


1სთ


1სთ


2სთ


1სთ



1სთ



1სთ






























2სთ


მოსწავლე შეისწავლის სამხრეთ საქართველოს ისტორიულ-ეთნოგრაფიულ მხარეებს -   სამცხეს და ჯავახეთს. გაეცნობა გადმოცემებს ამ მხარეების შესახებ. გაიგებს , თუ რატომ მოიხსენიება საქართველოს ეს მხარე ერთად. რა მნიშვნელოვანი როლი შეასრულეს წარსულში ამ მხარეებმა და დღეს რა ფუნქცია აკისრიათ; რა გავლენა აქვს გეოგრაფიულ მდებარეობას სამცხე-ჯავახეთის  ეკონომიკურ განვითარებაზე, დასახლების ტიპებზე.  რა სტიქიური მოვლენებია მისთვის დამახასიათებელი და როგორ შეიძლება მათგან თავის დაცვა. რა მნიშვნელობა აქვს ისეთ ტრადიციას , როგორიც არის ტოლერანტობა; რომელი ეთნიკური, კულტურული და რელიგიური ჯგუფების წარმომადგენლები ცხოვრობენ სამცხე-ჯავახეთში და რამდენად მშვიდობიანია მათი თანაცხოვრება.
1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.   ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
7.       განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 2.ლეგენდებისა და მითების , მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება; ქვეყნის განვითარებაში პიროვნების როლის გაცნობიერება
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 13
საქართველოს ეთნიკური, კულტურულ - რელიგიური მრავალფერონების გააზრება და პოზიტიური დამოკიდებულების გამოვლენა.
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.


ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე


განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.


4.33.კარი 4.თემა- გურია
4.34.გურიის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნებრივი პირობები

4.35.გურიის მეურნეობის დარგები

4.36.გურია- კურორტებით მდიდარი მხარე

4.37.დასახლების ტიპები და  სამშენებლო საქმე გურიაში

4.38 შემაჯამებელი ტესტირება N-2

4 .39.გურული ფოლკლორი


4.40.სპორტული თამაშები გურიაში























4.41
4.42. IV თავის შემაჯამებელი:
 რა ვიცი და რა შემიძლია
3.12
4.12



6.12

10.12


11.12


13.12

17.12


18.12

























20/24.12







1სთ
1სთ



1სთ

1სთ


1სთ


1სთ

1სთ


1სთ

























2სთ
მოსწავლე ისწავლის დასავლეთ საქართველოს ისტორიულ -ეთნოგრაფიულ მხარეს - გურიას. გაიგებს, თუ რა მნიშვნელოვანი როლი შეასრულა წარსულში ამ კუთხემ და დღეს რა ფუნქცია აკისრია; რა გავლენა აქვს გეოგრაფიულ მდებარეობას მის ეკონომიკურ განვითარებაზე; ისწავლის, თუ რა მნიშვნელოვანი რესურსები ჰქონდა წინათ და რა აქვს დღეს; რომელი კურორტებია გურიაში და რა როლი აკისრია ტურიზმს ამ კუთხის განვითარებაში; როგორი იყო საცხოვრებელი და სამეურნეო ნაგებობები გურიაში; გაეცნობა ამ კუთხის ღირსშესანიშნაობებს, ფოლკლორს, ტრადიციებსა და ხალხურ წეს-ჩვეულებებს.

1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.   ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 2. ლეგენდებისა და მითების , მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება; ქვეყნის განვითარებაში პიროვნების როლის გაცნობიერება

ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.



ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.


5.43.თემა 5. რაჭა-ლეჩხუმი

5.44
5.45.რაჭა-ლეჩხუმის წარსული და გეოგრაფიული გარემო

პირველი სემესტრის დასასრული


5.46.მეურნეობა რაჭა-ლეჩხუმში

5.47.ხელოსნობა რაჭა-ლეჩხუმში

5.48.რაჭა-ლეჩხუმის მოსახლეობის ცხოვრების ტილი


5.49რაჭველები- ქართველი მოვაჭრეები

5.50.ებრაელები და სომხები რაჭა-ლეჩხუმში














5.51.
5.52.
5.53.  მე-5 თავის შემაჯამებელი:
          რა ვიცი და რა შემიძლია

25.12


27.12





15.01

17.01

21.01.



22.01.


24.01.
















28/29/31.01




































1სთ


1სთ





1სთ

1სთ

1სთ



1სთ


1სთ
















3სთ














































მოსწავლე გაიგებს, თუ როგორ წარმოისვა რაჭა-ლეჩხუმი;
რა ბუნებრივ-გეოგრაფიული გარემოა იქ; რა ლეგენდაა მასთან დაკავშირებული; რა გავლენას ახდენდა მეურნეობის დარგების განვითარებაზე გარემო და ბუნებრივი რესურსები;
რა თავისებურებები აქვს საცხოვრისს, ცხოვრების სტილს; რატომ დადის მოსახლეობა გარე საშოვარზე. მიხვდები, რატომ გახდნენ რაჭველები მოვაჭრეები; როგორი ურთიერთობა აქვთ მათ მეზობლებთან; რა მეტყველებს მათ ტოლერანტობაზე; რა პრობლემებია რაჭა-ლეჩხუმში და რა არის მათი გამომწვევი მიზეზები.


1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.   ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 14 ბუნებრივი გარემოს, ისტორიული და კულტურული მემკვიდრეობის მნიშვნელობის გაცნობიერება და მის მიმართ მზრუნველი დამოკიდებულების  გამოვლენა

ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.




























































განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.


6.54. კარი 6- აფხაზეთი

6.55.აფხაზეთის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნებრივი პირობები

6.56.
6.57.მეურნეობის დარგები აფხაზეთში
6.58.დასახლების ტიპები და ყოველდღიური ცხოვრება აფხაზეთში

6.59.
6.60აფხაზეთის მოსახლეობა

6.61.კულტურის ძეგლები აფხაზეთში

6.62.შემაჯამებელი ტესტირება N-3.



6.63.
6.64.
6.65. მე-6 კარის შემაჯამებელი:
          რა ვიცი და რა შემიძლია




4.02

5.02.



7/11.02


12.02.




14/18.02

19.02.


21.02.



25/26/28.02
1სთ

1სთ



2სთ


1სთ




2სთ

1სთ


1სთ



3სთ









































ამ თავში გაიგებ თუ როგორია აფხაზეთის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნებრივი პირობები, რა გავლენა აქვს ამას მისი დასახლების ტიპზე, ნაგებობებზე, მეურნეობის დარგებზე,  ყოვედღიურ ცხოვრებაზე. ბუნების რა საოცრებების ხილვა შეგიძლია აქ და კულტურის რომელი ძეგლებია ამ ულამაზეს მხარეში. როგორ და რატომ იცვლებოდა აფხაზეთის მოსახლეობა საუკუნეების გნმავლობაში. გაეცნობი აფხაზეთიდან დევნილთა პრობლემებს და მიხვდები,  რომ შენც ყველაფერი უნდა გააკეთო მათ

მშობლიურ მხარეში დასაბრუნებლად, იმ მეგობრობის აღსადგენად რაც აფხაზეთსა და საქართველოს დანარჩენი კუთხეების წარმომადგენლებს საუკუნეების განმავლობაში აკავშირებდა.
1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.   ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ.(II).1
ისტორიული ფაქტებისა და მოვლენების ქრონოლოგიურ ჭრილში გააზრება და გადმოცემა. მათი დაკავშირება თანამედროვე სოციალურ-კულტურულ გარემოსა და ისტორიულ მემკვიდრეობასთან;
საზ.მეც.დაწყ.(II).2
ლეგენდებისა და მითების, მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება; ქვეყნის განვითარებაში პიროვნების როლის გაცნობიერება;
საზ.მეც.დაწყ.(II).4
რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშუალებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა;
საზ.მეც.დაწყ.(II).13საქართველოს ეთნიკური, კულტურულ-რელიგიური მრავალფეროვნების გააზრება და პოზიტიური დამოკიდებულების გამოვლენა;




ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.


ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.


7.66.კარი 7.  -თბილისი

7.67.საქართველოს დედაქალაქი თბილისი

7.68თბილისის დაარსება


7.69
7.70..თბილისის მოსახლეობის ეთნიკური  შემადგენლობა

7.71.თბილისი მოსახლეობის რელიგიური შემადგენლობა

7.72.თბილისის ძირითადი სამეურნეო საქმიანობა

7.73.ვაჭრობა და სავაჭრო ადგილები თბილისში

7.74.ტრანსპორტის საშუალებები თბილისში

7.75.
7.76.XIX საუკუნის საქალაქო ცხოვრება

7.77..წყალი თბილისელთა ცხოვრებაში ძველად და დღეს

7.78.დასვენება და გართობა თბილისში


7.79.
7.80.
7.81.მე-7 კარის შემაჯამებელი:
        რა ვიცი და რა შემიძლია

4.03.

6.03


17.03



18/20.03


24.03.


25.03.


27.03.


31.03


1/3.04



7.04


8.04



10/14/15.04



1სთ
1სთ
1სთ


2სთ
1სთ

1სთ
1სთ

1სთ

2სთ

1სთ
1სთ

3სთ






ამ კარში ისწავლი სად მდებარეობს და როგორი ბუნებრივი პირობები აქვს თბილისს.ლეგენდას მისი დაარსების შეახებ.გაიცნობ მის დამაარსებელს- ვახტანგ გორგასალს.  გაიგებ, თუ როგორ გახდა თბილისი მრვალეთნიკური, მრავალრელიგიური და მრავალკულტურული ქალაქი, ტრადიციულად, რა საქმიანობით იყვნენ დაკავებული თბილისელები,  რა სატრანსპორტი საშუალებებით სარგებლობდნენ ისინი წინათ და რით სარგებლობენ დღეს, როგორი იყო მათი ყოველდღიური ცხოვრება. XIX საუკუნის თბილისში ვინ იყვნენ კინტოები და ყარაჩოღელები, როგორი იყო თბილისური ეზო, აბანოები. როგორ მარაგდებოდა ქალაქი წყლით, როგორ და სად ისვენებდნენ და ერთობოდნენ თბილისელები.

1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.   ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ.(II).6
ქვეყნის განვითარებისთვის ვაჭრობის, სხვა ტრადიციული და ამჟამინდელი პროფესიებისა და საქმიანობის მნიშვნელობისა და საჭიროების გააზრება;
საზ.მეც.დაწყ.(II).8
მისი, როგორც ბავშვის, გარკვეული უფლება-მოვალეობებისა და პასუხისმგებლობების გაცნობიერება; დადგენილი წესებისა და კანონების საფუძველზე თავისი უფლებების რეალიზება და სხვისი უფლებების დაცვა.

საზ.მეც.დაწყ.(II).9
საზოგადოებისთვის აქტუალური პრობლემების/მოვლენების გააზრება ისტორიულ და თანამედროვე ჭრილში; საკუთარი ჩართულობით მათი გამოსწორების მექანიზმების გაცნობიერება;
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.



ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.


8.82. კარი.8  სახელმწიფო ჩვენი- საქართველო

8.83.საქართველოს გეოგრაფიული მდებარეობა



8.84.შემაჯამებელი ტესტირება N-4.

8.85..საქართველოს ტერიტორია და საზღვრები




8.86.
8.87.საქართველოს მეზობლები

8.88.საქართველოს ბუნებრივი გარემო და ლანდშაპტი

8.89.საქართველოს სახელმწიფო სიმბოლოები


8.90.
8.91.ქართული დამწერლობის წარმოშობა

8.92.
8.93.ქართლის სამეფოს შექმნა

8.94.
8.95.ფარნავაზის რეფორმები

8.96.
8.97.გზა ერთიანი საქართველოს შექმნისკენ

8.98
8.99..დავით აღმაშენებელი

8.100.შემაჯამებელი ტესტირება
             N-5

8.101.
8.102.სახელმწიფო მმართველობა გაერთიანებულ საქართველოში


8.103.. მე-8-კარის შემაჯამებელი        სამუშაო:რა ვიცი და რა შემიძლია

მეორე სემესტრის დასასრული


21.04.


22.04.




24.04.







28.04
1.05

    5.05.


6.05




8/13.05



15/19.05


20/22.05

27/29.05




2/3.06

5.06



9/10.06




12.06
12.06
დამატებითი სთ
1სთ


1სთ




1სთ

1სთ





2სთ


1სთ


1სთ




2სთ


2სთ



2სთ

2სთ




2სთ

1სთ



2სთ




2სთ

1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.   ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ.(II).4
რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშუალებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა;

საზ.მეც.დაწყ.(II).11
უსაფრთხოების წესების დაცვის მნიშვნელობის გააზრება და საგანგებო და საყოფაცხოვრებო სიტუაციებში შესაბამისად მოქმედება (მაგ.: ქუჩაში მოძრაობისას, ტრანსპორტში ყოფნისას, ექსკურსიაზე, ლაშქრობისას, ბუნებრივი კატასტროფებისას);
საზ.მეც.დაწყ.(II).13
საქართველოს ეთნიკური, კულტურულ-რელიგიური მრავალფეროვნების გააზრება და პოზიტიური დამოკიდებულების გამოვლენა;
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.



ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე


განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.




P.S. მოსწავლის ინტერესებიდან გამომდინარე შეიძლება შეიცვალოს ტემების გადაადგილება












საგანთა ჩამონათვალი ,საათობრივი განაწილების შემდეგ,რომლითაც ვხელმძღვანელობ 2018-19 სასწავლო წელს(სხვა დამატებით რესურსებთან ერთად)



1.საგანი-ჩვენი საქართველო 5 კლასი 
თემატური


ავტორთა ჯგუფი:როლანდ თოფჩიშვილი,ელენე მეძმარიაშვილი,ნოდარ ელიზბარაშვილი,გიორგი ავთანდილაშვილი
გამომცემლობა ,,კლიო",2018
გრიფირებული(გრიფი მიენიჭა 2018წელს)
www.klio.ge
ჩვენი საქართველო
2018-19ს/წ
5 კლასი
მასწავლებელი:ქეთევან დიასამიძე
წინამდებარე კურსი არის გაცნობითი ხასიათის. მასში ინტეგრირებულია სამი საგანი: საქართველოს ისტორია, საქართველოს გეოგრაფია და სამოქალაქო განათლება. კურსის მიმდინარეობისას მოსწავლეები ფაქტობრივად მოგზაურობენ საქართველოს სხვადასხვა კუთხეში, ეცნობიან და ითავისებენ თითოეული კუთხის მდებარეობას, მახასიათებლებს, მოსახლეობის ცხოვრების წესსა და ტრადიციებს, ეცნობიან მათი ჩაცმულობის სტილს წინარე საუკუნეებში. იგებენ საინტერესო და მათთვის უცხო ინფორმაციას სოფლად მაცხოვრებელი ადამიანების ყოველდღიური ყოფის შესახებ:ხვნა-თესვის, მკის და .. ამასთან ისინი სწავლობენ ისტორიის დარგებს, ძალიან მოკლედ ეცნობიან საქართველოს ისტორიულ წარსულს. იგებენ რა არის ქართლის ცხოვრება , ვინ იყო ვახუშტი ბაგრატიონი, რა ბუნებრივი პირობები გამოარჩევს საქართველოს სხვადასხვა კუთხეს ერთმანეთისგან. ერთიანობაში კურსი ძალიან საინტერესო და შემეცნებითია.

თემატური ერთეული
ძირითადი დრო
თემის მიზანი
მიზნის მიღწევის გზა
მიზნის მიღწევის ინდიკატორები
სახელმძღვანელო
შეფასება
თვითშეფასება
სასწ.რეურსი
თემა 1. ჩვენი საქართველო
·  რა დაგეხმარება შენი სამშობლოს წარსულისა და დღევანდელობის შესწავლაში?
·  ჩვენი სამშობლო-საქართველო
·  სად მდებარეობს და ვის ემეზობლება საქართველო?
·  საქართველოს ბუნებრივი პირობები
·  საქართველოს რელიეფი
·  საქართველოს ბუნებრივი რესურსები
·  .საქართველოს დაცული ტერიტორიები  დმანისი
·  თრიალეთის კულტურა
·  რა როლს ასრულებდა შავი ზღვა საქართველოსთვის ძველად?
·  შავი ზღვის დღევანდელი მნიშვნელობა საქართველოსთვის
·  პირველი ქართული სახელმწიფო,. მეფე ფარნავაზი
·  ქრისტიანობის გავრცელება ქართლში
·  ასურელი მამების ნაკვალევზე
·  კლდეში ნაკვეთი დასახლებები
·   თამარ მეფე
·  გზები და მიმოსვლის საშუალებები
·  საქართველოს ციხესიმაგრეები
20 სთ.



ამ თავის მიზანია, მოსწავლემ გაიგოს რა დაეხმარება სამშობლოს წარსულისა და დღევანდელობის შესწავლაში; როგორ იყო დაყოფილი საქართველო ტერიტორიულ ერთეულებად ადრე და როგორაა დაყოფილი დღეს, როგორია მისი მდებარეობა, ბუნებრივი რესურსები. ასევე შეიტყობს, რა მნიშვნელობა ჰქონდა და აქვს შავ ზღვას საქართველოსთვის, ვინ იყო გაერთიანებული საქართველოს პირველი მეფე; გაიგებს გზებისა და მიმოსვლის, ძველი ციხესიმაგრეების შესახებ.



.გონებრივი იერიში, საშინაო დავალების შემოწმება. ზეპირი გამოკითხვა.  „იერიშისმეთოდითმფრინავიკითხვების დასმა. დისკუსია, დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი, მინი ლექცია.
საზ.მეც.V.1. მოსწავლეს შეუძია რუკების კითხვა და გამოყენება საზ.მეც.V.3 მოსწავლეს შეუძლია შეადგინოს სქემატური რუკები საზ. მეც. V. 7. მოსწავლეს შეუძია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართველობაში მონაწილეობდნენ. საზ. მეც. V-12 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე. საზ.მეც. V.20 მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს საქართველოში არსებული რელიგიები
 გვ. 2-52 სავარჯიშოების კრებული გვ.3-10. კონტურული რუკა გვ.გვ.2-4
განმსაზღვრელი:საკლასო დავალება, გამოკითხვა, შემაჯამებელი წერა
განმავითარებელი:სიტყვიერი კომენტარი
Power Point N1
Power Point N2
თბილისი
o .თბილისი საქართველოს დედაქალაქი
o მტკვარი
3 სთ.

ამ თავში მოსწავლე გაეცნობა საქართველოს დედაქალაქს, ასევე საქართველოს უმნიშვნელოვანეს მდინარეს მტკვარს; შეიტყობს საინტერესო და ღირსშესანიშნავ ამბებს თბილისის წარსულიდან და თანამედროვეობიდან.
გონებრივი იერიში . კითხვა, კროსვორდის შევსება , ჯგუფური მუშაობა . "გონებრივი რუკა".
საზ. მეც. V-11. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან
გვ. 54-61, სავარჯიშოების კრებული გვ. 10. კონტურული რუკა გვ.5.
განმსაზღვრელი:საშინაო დავალება, გამოკითხვა
განმავითარებელი:სიტყვიერი კომენტარი
საქართველოს კუთხეები
o შიდა ქართლი
o ქვემო ქართლი
o კახეთი
o თუშეთი
o .ფშავი
o ხევსურეთი
o ხევი
o მთიულეთი
o იმერეთი
o  სამეგრელო
o  გურია
o  სვანეთი
o რაჭა
o  ლეჩხუმი
o აფხაზეთი
o სამცხე
o  ჯავახეთი
o  აჭარა
37
მოსწავლისთვის გასაგები გახდება საქართველოს თითოეული კუთხის მდებარეობა, ბუნებრივი გარემო, მოსახლეობა, მეურნეობა,იქ მცხოვრებთა წეს-ჩვეულებები. შეიტყობენ მრავალ საინტერესო ამბავს წარსულისა და დღევანდელობის შესახებ; გაეცნობა, რა წვლილი შეიტანა თითოეულმა კუთხემ საქართველოს, როგორც ერთიანი ქვეყნის, ჩამოყალიბებაში.
 მოსწავლეთა მიერ ერთმანეთის შეფასება. შემაჯ. წერა. პრეზენტაცია,  დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი. "მინი ლექცია".
საზ. მეც. V.10. მოსწავლეს შეუძლია ჩამოთვლოს საქართველოს მოსახლეობის მახასიათებლები. საზ. მეც.V.11. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან
გვ.64-156. სავარჯიშოების კრებული 11-33, კონტურული რუკა გვ.6-15
განმსაზღვრელი:საშინაო დავალება, გამოკითხვა, შემაჯამებელი წერა
განმავითარებელი:სიტყვიერი კომენტარი
Power Point-3
Power Point-4
Power Point-5
Power Point-6
Power Point-7
Power point-8
Power point-9
ძველი საქართველოს მიწები დასაქართველოს ისტორიული ქალაქები
·  საქართველოს ისტორიული მიწები
·  აღმოსავლეთი საქართველოს ისტორიული ქალაქები
·  დასავლეთ საქართველოს ისტორიული ქალაქები
4 სთ.
მოსწავლე გაეცნობა იმ მიწებს, რომლებიც ადრე საქართველოს ეკუთვნოდა, ახლა კი მის ფარგლებს გარეთაა. ასევე გაეცნობა ქალაქებს, რომლებმაც ძველთაგანვე დიდი როლი შეასრულეს საქართველოს განვითარებასა და სახელმწიფოდ ჩამოყალიბებაში.
საინტერესო ისტორიული ფაქტების მოშველიება ასახსნელ მასალასთან დაკავშირებით, რათა მეტი დაინტერესება გაუჩნდეთ სასწავლი მასალის მიმართ.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი. "მინი ლექცია"
საზ. მეც. V.14. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა კომუნიკაციების განვითარებაზე უძველესი დროიდან დღემდე საზ.მეც V.22 მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს საქართველოს მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავების გამოვლინებები და განიხილოს შესაბამისი მიზეზები
გვ.158-167 სავარჯიშოების კრებული გვ.34-35
განმსაზღვრელი:საკლასო დავალება, გამოკითხვა, შემაჯამებელი წერა
განმავითარებელი:სიტყვიერი კომენტარი
ტრადიციული სამეურნეო საქმიანობა საქართველოში
·  ხვნა-თესვა
·  მარცვლეულის მოსავლის აღება
·  რას ამზადებენ მარცვლეულისგან საქართველოში?
·  რთველი
·  მეცხვარეობა
·  რას ამზადებენ მატყლისაგან მთაში
·  თიბვა
·   მეთუნეობა

9 სთ.






ამ თავით მოსწავლე გაეცნობა ტრადიციულ სამეურნეო საქმიანობას საქართველოში; შეიტყობს როგორ მოჰყავდათ ჩვენს წინაპრებს ჭირნახული ბარად, როგორ მისდევდნენ მეცხვარეობას მთაში, როგორ ამზადებდნენ თიხის ჭურჭელს მეთუნეები. მოსწავლე შეძლებს პარალელების გავლებას თანამედროვეობასთან.
. „ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე“ .ინდივიდუალური მუშაობა .ხმამაღალი კითხვა. დისკუსია .კროსვორდის შევსება, "გონებრივი რუკა"
საზ.მეც. V.-21 მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს კულტურის სხვადასხვა კომპონენტები და განიხილოს მათი ურთიერთკავშირი. საზ. მეც. V.22. მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს საქართველოს მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავების გამოვლინებები და განიხილოს შესაბამისი მიზეზები.
გვ. 170-191. სავარჯიშოების კრებული გვ.36-40
განმსაზღვრელი:საკლასო დავალება, გამოკითხვა, შემაჯამებელი წერა
განმავითარებელი:სიტყვიერი კომენტარი
ქართული ტრადიციული კულტურა
·  ქართული საცხოვრებელი სახლი
·  .ტრადიციული და თანამედროვე ოჯახი
·  სტუმარმასპინძლობა
·  ქორწილი საქართველოში
·  .შობა-ახალწელიწადი საქართველოში
·  .ქართული ხალხური მუსიკა და ცეკვა
·  ბერიკაობა-ყეენობა თბილისში
·  .სახადიანი ავადმყოფის მოვლა ძველ საქართველოში
·  .აღზრდის ხალხური წესები
·  .სპორტული საქართველო
·  .განათლების კერები საქართველოში
·            წერა-კითხვის გამავრცელებელი საზოგადოებიდან უნივერსიტეტამდე
13 სთ.
ამ თავით მოსწავლე გაეცნობა ჩვენი სამშობლოს ძირითად ტრადიციულ ელემენტებს; შეიტყობს განათლების მნიშვნელოვანი კერების შესახებ საქართველოში. როგორ ცხოვრობდნენ ჩვენი წინაპრები საქართველოს მთასა თუ ბარში; გაიგებენ რით განსხვავდება ძველი და თნამედროვე ოჯახები ერთმანეთისგან. გაიგებენ ძველი ქართული ოჯახის ადათ-წესებს, გაეცნობიან საქართველოში არსებული სტუმართმასპინძლობის ტრადიციას.
გონებრივი იერიში,კითხვა, .დისკუსია,ინდივიდუალური მუშაობა.ჯგუფური მუშაობა, დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი. "მინი ლექცია".
საზ.მეც. V.21 მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს კულტურის სხვადასხვა კომპონენტები და განიხილოს მათი ურთიერთკავშირი საზ.მეცV 22. მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს საქართველოს მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავების გამოვლინებები და განიხილოს შესაბამისი მიზეზები.
გვ.204-228. სავარჯიშოების რვეული გვ.40-48
განმსაზღვრელი:საკლასო დავალება, გამოკითხვა, შემაჯამებელი წერა
განმავითარებელი:სიტყვიერი კომენტარი
განვლილი მასალის გამეორება თავი I
ჩვენი საქართველო
16 სთ
განვლილი მასალის განმტკიცება
.გონებრივი იერიში, საშინაო დავალების შემოწმება. ზეპირი გამოკითხვა.  „იერიშისმეთოდითმფრინავიკითხვების დასმა. დისკუსია, დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
საზ.მეც.V.1. მოსწავლეს შეუძია რუკების კითხვა და გამოყენება საზ.მეც.V.3 მოსწავლეს შეუძლია შეადგინოს სქემატური რუკები საზ. მეც. V. 7. მოსწავლეს შეუძია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართველობაში მონაწილეობდნენ. საზ. მეც. V-12 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე. საზ.მეც. V.20 მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს საქართველოში არსებული რელიგიები
გვ 2-52
განმსაზღვრელი:საკლასო დავალება, გამოკითხვა, შემაჯამებელი წერა
განმავითარებელი:სიტყვიერი კომენტარი

2საგანი-ჩვენი საქართველო 6 კლასი
ავტორთა ჯგუფი:როლანდ თოფჩიშვილი,ელენე მეძმარიაშვილი,ნოდარ ელიზბარაშვილი,გიორგი ავთანდილაშვილი
გამომცემლობა ,,კლიო",2018
გრიფირებული(გრიფი მიენიჭა 2018წელს)
www.klio.ge
ჩვენი საქართველო       VI  კლასი

ავტორთა ჯგუფი: ნოდარ ელიზბარაშვილი,ელენე მეძმარიაშვილი,ნოდარ ელიზბარაშვილი,გიორგი ავთანდილაშვილი
გამომცემლობა: კლიო 2018

მასწავლებელი :ქეთევან დიასამიძე

თემატური
Tematuri erTeuli
Temები
დრო
თემის mizani
Miznis miRwevis gza (aqtivobebi da saswavlo meTodebi)

Miznis miRwevis indikatorebi/ Sedegebi
sasw. რesursebi
ავტორთა ჯგუფი,
ჩვენი საქ-ლოს მასწ-ლი
(ძირით.სახელმ და დამატებითი სახელმძღვანელო ასევე სხვა საჭირო რესურსები ( რუკა, თვალსაჩინოება, ელ. რესურსი (ლინკები  და სხხვა
Sefasebis
meTodebi
1 თემა- კახეთი

1.       კახეთის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნებრივი პირობები
2.       დასახლების ტიპები და საცხოვრებელი ნაგებობები კახეთში
3.       მევენახეობა -მეღვინეობის ტრადიციები კახეთში
4.       ღვინის კულტურა კახეთში
5.       კულტურის ძეგლები კახეთში
6.       მეურნეობის დარგები კახეთში
7.       კახეთის ბრძოლა გადარჩენისთვის
8.       კახეთის ბუნების ღირსშესანიშნაობები
 8 სთ
მოსწავლე შეისწავლის აღმოსავლეთ საქართველოს ისტორიულ-ეთნოგრაფიულ მხარეს- კახეთს, მის ადგილმდებარეობას და ბუნებრივ პირობებს. ასევე, გაიგებს თუ რატომ იცვლებოდა საუკუნეების განმავლობაში კახეთის საზღვრებ; რა გავლენას ახდენდა ადგილმდებარეობა და ისტორიული პირობები მისი დასახლების ტიპებსა და ნაგებობებზე; მეურნეობის რომელი დარგით იცნობს მას მსოფლიო; რა სტიქიური მოვლენები არის ამ მხარისთვის დამახასიათებელი და როგორ იბრძვიან მის წინააღმდეგ ; კულტურის რომელი ძეგლებით არის ის ცნობილი.   
1.    მეტი ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.    ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
7.   განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 3.
 საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 4.
რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშუალებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.


ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.
2  თემა- აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი
1.       აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნება
2.        მთის ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარეები
3.       რწმენა-წარმოდგენები აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთში
4.       მთის მხარეების ადგილი საქართველოს სახელმწიფოში
5.       დასახლების ტიპები და ძირითადი სამეურნეო საქმიანობა
6.       აღმოსავლეთ საქართველოს მთიელთა ყოფა და კულტურა

6 სთ
მოსწავლე შეისწავლის აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთს - თუშეთს, ფშავს, ხევსურეთს, მთიულეთს, ხევს, გუდამაყარსა და ერწო-თიანეთს; შეიტყობს იქ გავრცელებული ტრადიციებისა და გადმოცემების შესახებ; გაიგებს, თუ რით ჰგვანან და განსხვავდებიან ეს ისტორიულ -ეთნოგრაფიული მხარეები ერთმანეთისგან და რამ გამოიწვია ეს განსხვავება. შეისწავლის მის ბუნებას, დასახლების ფორმებსა და საცხოვრებელ სახლებს; შეაფასებს მთის ტურისტულ პოტენციალს და ბოლოდროინდელ ცვლილებებს; შეიტყობს საინტერესო ისტორიულ ფაქტებს  მთის წარსულის შესახებ; გაიგებს, თუ როგორ მონაწილეობდა და რა როლი ჰქონდა დაკისრებული აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთის მხარეებს ერთიანი საქართველოს სამეფოში. შეადარებ ძველად იქ არსებულ სამეურნეო საქმიანობას  დღეს არსებული მდგომარეობასთან; გაიგებ, თუ რა თავისებურებები ჰქონდა მთიელთა ყოფასა და კულტურას.
1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.    ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 3.
 საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 2.ლეგენდებისა და მითების , მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება; ქვეყნის განვითარებაში პიროვნების როლის გაცნობიერება
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 4.
რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშუალებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.
3 თემა- სამცხე-ჯავახეთი
1.       სამცხე-ჯავახეთი- საქართველოს სამხრეთი კარიბჭე
2.       სამცხე-ჯავახეთის კულტურული მემკვიდრეობა
3.       სამცხე-ჯავახეთის მოსახლეობის მრავალფეროვნება
4.       მეურნეობის დარგები სამცხე-ჯავახეთში
5.       საცხოვრებელი სახლები სამცხე-ჯავახეთში
6.       თავშესაფრები და ციხესიმაგრეები სამცხე- ჯავახეთში
7.       ვაჭრობა, ხელოსნობა და საქალაქო ცხოვრება სამცხე-ჯავახეთში
7 სთ
მოსწავლე შეისწავლის სამხრეთ საქართველოს ისტორიულ-ეთნოგრაფიულ მხარეებს -   სამცხეს და ჯავახეთს. გაეცნობა გადმოცემებს ამ მხარეების შესახებ. გაიგებს , თუ რატომ მოიხსენიება საქართველოს ეს მხარე ერთად. რა მნიშვნელოვანი როლი შეასრულეს წარსულში ამ მხარეებმა და დღეს რა ფუნქცია აკისრიათ; რა გავლენა აქვს გეოგრაფიულ მდებარეობას სამცხე-ჯავახეთის  ეკონომიკურ განვითარებაზე, დასახლების ტიპებზე.  რა სტიქიური მოვლენებია მისთვის დამახასიათებელი და როგორ შეიძლება მათგან თავის დაცვა. რა მნიშვნელობა აქვს ისეთ ტრადიციას , როგორიც არის ტოლერანტობა; რომელი ეთნიკური, კულტურული და რელიგიური ჯგუფების წარმომადგენლები ცხოვრობენ სამცხე-ჯავახეთში და რამდენად მშვიდობიანია მათი თანაცხოვრება.
1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.    ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
7.       განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 2.ლეგენდებისა და მითების , მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება; ქვეყნის განვითარებაში პიროვნების როლის გაცნობიერება
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 13
საქართველოს ეთნიკური, კულტურულ - რელიგიური მრავალფერონების გააზრება და პოზიტიური დამოკიდებულების გამოვლენა.
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.


ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე


განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.
4 თემა- გურია
1.       გურიის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნებრივი პირობები
2.       გურიის მეურნეობის დარგები
3.       გურია- კურორტებით მდიდარი მხარე
4.       გურული ფოლკლორი
5.       სპორტული თამაშები გურიაში
6 სთ
მოსწავლე ისწავლის დასავლეთ საქართველოს ისტორიულ -ეთნოგრაფიულ მხარეს - გურიას. გაიგებს, თუ რა მნიშვნელოვანი როლი შეასრულა წარსულში ამ კუთხემ და დღეს რა ფუნქცია აკისრია; რა გავლენა აქვს გეოგრაფიულ მდებარეობას მის ეკონომიკურ განვითარებაზე; ისწავლის, თუ რა მნიშვნელოვანი რესურსები ჰქონდა წინათ და რა აქვს დღეს; რომელი კურორტებია გურიაში და რა როლი აკისრია ტურიზმს ამ კუთხის განვითარებაში; როგორი იყო საცხოვრებელი და სამეურნეო ნაგებობები გურიაში; გაეცნობა ამ კუთხის ღირსშესანიშნაობებს, ფოლკლორს, ტრადიციებსა და ხალხურ წეს-ჩვეულებებს.

1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.    ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 2. ლეგენდებისა და მითების , მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება; ქვეყნის განვითარებაში პიროვნების როლის გაცნობიერება

ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.



ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.
თემა 5 რაჭა-ლეჩხუმი
1.       რაჭა-ლეჩხუმის წარსული და გეოგრაფიული გარემო
2.       მეურნეობა რაჭა-ლეჩხუმში
3.       ხელოსნობა რაჭა-ლეჩხუმში
4.       რაჭა-ლეჩხუმის მოსახლეობის ცხოვრების ტილი
5.       რაჭველები- ქართველი მოვაჭრეები
6.       ებრაელები და სომხები რაჭა-ლეჩხუმში

5 სთ
მოსწავლე გაიგებს, თუ როგორ წარმოისვა რაჭა-ლეჩხუმი;
რა ბუნებრივ-გეოგრაფიული გარემოა იქ; რა ლეგენდაა მასთან დაკავშირებული; რა გავლენას ახდენდა მეურნეობის დარგების განვითარებაზე გარემო და ბუნებრივი რესურსები;
რა თავისებურებები აქვს საცხოვრისს, ცხოვრების სტილს; რატომ დადის მოსახლეობა გარე საშოვარზე. მიხვდები, რატომ გახდნენ რაჭველები მოვაჭრეები; როგორი ურთიერთობა აქვთ მათ მეზობლებთან; რა მეტყველებს მათ ტოლერანტობაზე; რა პრობლემებია რაჭა-ლეჩხუმში და რა არის მათი გამომწვევი მიზეზები.


1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.    ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ. (II) V - VI 14 ბუნებრივი გარემოს, ისტორიული და კულტურული მემკვიდრეობის მნიშვნელობის გაცნობიერება და მის მიმართ მზრუნველი დამოკიდებულების  გამოვლენა

ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.




























































განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.
 6 თემა  - აფხაზეთი
1.       აფხაზეთის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნებრივი პირობები
2.       მეურნეობის დარგები აფხაზეთში
3.       დასახლების ტიპები და ყოველდღიური ცხოვრება აფხაზეთში
4.       აფხაზეთის მოსახლეობა
5.       კულტურის ძეგლები აფხაზეთში


10 სთ
ამ თავში გაიგებ თუ როგორია აფხაზეთის გეოგრაფიული მდებარეობა და ბუნებრივი პირობები, რა გავლენა აქვს ამას მისი დასახლების ტიპზე, ნაგებობებზე, მეურნეობის დარგებზე,  ყოვედღიურ ცხოვრებაზე. ბუნების რა საოცრებების ხილვა შეგიძლია აქ და კულტურის რომელი ძეგლებია ამ ულამაზეს მხარეში. როგორ და რატომ იცვლებოდა აფხაზეთის მოსახლეობა საუკუნეების გნმავლობაში. გაეცნობი აფხაზეთიდან დევნილთა პრობლემებს და მიხვდები,  რომ შენც ყველაფერი უნდა გააკეთო მათ მშობლიურ მხარეში დასაბრუნებლად, იმ მეგობრობის აღსადგენად რაც აფხაზეთსა და საქართველოს დანარჩენი კუთხეების წარმომადგენლებს საუკუნეების განმავლობაში აკავშირებდა.
1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.    ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ.(II).1
ისტორიული ფაქტებისა და მოვლენების ქრონოლოგიურ ჭრილში გააზრება და გადმოცემა. მათი დაკავშირება თანამედროვე სოციალურ-კულტურულ გარემოსა და ისტორიულ მემკვიდრეობასთან;
საზ.მეც.დაწყ.(II).2
ლეგენდებისა და მითების, მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება; ქვეყნის განვითარებაში პიროვნების როლის გაცნობიერება;
საზ.მეც.დაწყ.(II).4
რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშუალებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა;
საზ.მეც.დაწყ.(II).13საქართველოს ეთნიკური, კულტურულ-რელიგიური მრავალფეროვნების გააზრება და პოზიტიური დამოკიდებულების გამოვლენა;




ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.


ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.
 7 თემა  -თბილისი
1.       საქართველოს დედაქალაქი თბილისი
2.       თბილისის დაარსება
3.       თბილისის მოსახლეობის ეთნიკური  შემადგენლობა
4.       თბილისი მოსახლეობის რელიგიური შემადგენლობა
5.       თბილისის ძირითადი სამეურნეო საქმიანობა
6.       ვაჭრობა და სავაჭრო ადგილები თბილისში
7.       ტრანსპორტის საშუალებები თბილისში
8.       XIX საუკუნის საქალაქო ცხოვრება
9.       წყალი თბილისელთა ცხოვრებაში ძველად და დღეს
10.    დასვენება და გართობა თბილისში

18 სთ
ამ კარში ისწავლი სად მდებარეობს და როგორი ბუნებრივი პირობები აქვს თბილისს.ლეგენდას მისი დაარსების შეახებ.გაიცნობ მის დამაარსებელს- ვახტანგ გორგასალს.  გაიგებ, თუ როგორ გახდა თბილისი მრვალეთნიკური, მრავალრელიგიური და მრავალკულტურული ქალაქი, ტრადიციულად, რა საქმიანობით იყვნენ დაკავებული თბილისელები,  რა სატრანსპორტი საშუალებებით სარგებლობდნენ ისინი წინათ და რით სარგებლობენ დღეს, როგორი იყო მათი ყოველდღიური ცხოვრება. XIX საუკუნის თბილისში ვინ იყვნენ კინტოები და ყარაჩოღელები, როგორი იყო თბილისური ეზო, აბანოები. როგორ მარაგდებოდა ქალაქი წყლით, როგორ და სად ისვენებდნენ და ერთობოდნენ თბილისელები.

1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.    ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ.(II).6
ქვეყნის განვითარებისთვის ვაჭრობის, სხვა ტრადიციული და ამჟამინდელი პროფესიებისა და საქმიანობის მნიშვნელობისა და საჭიროების გააზრება;
საზ.მეც.დაწყ.(II).8
მისი, როგორც ბავშვის, გარკვეული უფლება-მოვალეობებისა და პასუხისმგებლობების გაცნობიერება; დადგენილი წესებისა და კანონების საფუძველზე თავისი უფლებების რეალიზება და სხვისი უფლებების დაცვა.

საზ.მეც.დაწყ.(II).9
საზოგადოებისთვის აქტუალური პრობლემების/მოვლენების გააზრება ისტორიულ და თანამედროვე ჭრილში; საკუთარი ჩართულობით მათი გამოსწორების მექანიზმების გაცნობიერება;
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.



ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე

განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.
 8 თემა  სახელმწიფო ჩვენი- საქართველო

1.       საქართველოს გეოგრაფიული მდებარეობა
2.       საქართველოს მეზობლები
3.       საქართველოს ტერიტორია და საზღვრები
4.       საქართველოს ბუნებრივი გარემო და ლანდშაპტი
5.       ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარეები და ადმინისტრაციულ-ტერიტორიული ერთეულები
6.       ქართული დამწერლობის წარმოშობა
7.       ქართლის სამეფოს შექმნა
8.       ფარნავაზის რეფორმები
9.       საქართველოს გაერთიანებისათვის ბრძოლა
10.    დიდგორის ბრძოლა
11.    დავით აღმაშენებელი
12.    სახელმწიფო მმართველობა გაერთიანებულ საქართველოში


20 სთ

1.    ინტერპრეტაციისა და დამოუკიდებლობის მიცემა ახალი თემის გააზრებისა და საშინაო დავალების შესრულებისას.
2.   საშინაო დავალების შემოწმება
3.    ზეპირი გამოკითხვა
4.   პრაქტიკული ვარჯიში ისტორიულ წელთაღრიცხვაზე
5.   საკლასო წერით (ქვიზი) მოსწავლეთა ცოდნის შემოწმება და შეფასება
6.   დაშვებული შეცდომების განხილვა-ანალიზი
განვლილი მასალის გადამეორება.
საზ.მეც.დაწყ.(II).4
რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშუალებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა;

საზ.მეც.დაწყ.(II).11
უსაფრთხოების წესების დაცვის მნიშვნელობის გააზრება და საგანგებო და საყოფაცხოვრებო სიტუაციებში შესაბამისად მოქმედება (მაგ.: ქუჩაში მოძრაობისას, ტრანსპორტში ყოფნისას, ექსკურსიაზე, ლაშქრობისას, ბუნებრივი კატასტროფებისას);
საზ.მეც.დაწყ.(II).13
საქართველოს ეთნიკური, კულტურულ-რელიგიური მრავალფეროვნების გააზრება და პოზიტიური დამოკიდებულების გამოვლენა;
ჩვენი საქართველო
პირველი ნაწილი
ავტორები: როლანდ თოფჩიშვილი,
ელენე მეძმარიაშვილი,
ნოდარ ელიზბარაშვილი,
გიორგი ავთანდილაშვილი.



ჩვენი საქართველოს მასწავლებელი:
ქეთევან დიასამიძე


განმავითრებელი შეფასება; განმსაზღვრელი შეფასება. დაკვირვება,
სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი,
გამოკითხვა,
საშინაო დავალების შემოწმება, საკლასო წერა, პრეზენტაცია,
შემაჯამებელი წერა, მოსწავლის თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.



3.საგანი - ისტორია 7კლასი
ავტორთა ჯგუფი:გიორგი სანიკიძე,ლევან გორდეზიანი,ლალი ფირცხალავა
გრიფი მიენიჭა ს.ს.ი.პ.განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ(ბრძანება N375,18.05.2012წ)
ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა


4.საგანი-ისტორია 9კლასი
ავთორტა ჯგუფი : ნოდარ ასათიანი,მარიამ ლორთქიფანიზე,ფარნაოზ ლომაშვილი,როინ მეტრეველი,გიორგი ოთხმეზური
ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-2012 ,პირველი გამოცემა


5.საგანი-ისტორია 10 კლასი
ავტორთა ჯგუფი:ნინო კიღურაძე,გიორგი სანიკიძე,ლევან გორდეზიანი,გიორგი ოთხმეზური, ლალი ფირცხალავა
გრიფი მიენიჭა ს.ს.ი.პ.განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ(ბრძანება N375,18.05.2012წ)
ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა


6. საგანი-სამოქალაქო განათლება 9კლასი
ავტორთა ჯგუფი:ნინო ტალახაძე,თამარ ქალდანი,თამარ ბრეგვაძე,ივანე პეტრიაშვილი
გრიფი მიენიჭასაქ.გან.და მეც.სამინისტროს  ს.ს.ი.პ.განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ(ბრძანება N375,18.05.2012წ)
გამომცემლობა სიდი 2012



No comments:

Post a Comment